Richard Branson voorzitter jury PICNIC Green Challenge

Vorig artikel Volgend artikel
1186091322image001[69]

De PICNIC Green Challenge, een internationale, creatieve competitie van de Nationale Postcode Loterij en crossmedia-event PICNIC, maakt bekend dat Sir Richard Branson (De Virgin Group) voorzitter is van de jury. “Deze competitie helpt mensen in te zien tot hoeveel zij in staat zijn” aldus Branson. “Grote dingen komen vaak voort uit de meest eenvoudige ideeën’.

Daarnaast nemen Avery Baker (Executive Vice President Tommy Hilfiger), Steve Howard (CEO The Climate Group), Peter ter Kulve (Senior Vice President Unilever Ice Cream), John Thackara (Directeur Doors of Perception), Liesbeth van Tongeren (Algemeen Directeur Greenpeace Nederland) en Eckart Wintzen (Oprichter Ex’tent Green Venture Capital) plaats in de jury. Deze is samengesteld uit personen die allen zijn betrokken bij groene initiatieven en/of hun sporen hebben verdiend op zakelijk vlak. Gezamenlijk bepalen zij op 29 september 2007 wie de winnaar is.

De PICNIC Green Challenge daagt creatieve en innovatieve geesten uit om een concrete bijdrage te leveren aan het terugdringen van klimaatveranderingen. Iedereen met een goed idee voor een product/dienst, dat het broeikaseffect op een consumentvriendelijke wijze kan terugdringen én bijdraagt aan een duurzame levensstijl, kan deelnemen. Alle inzendingen moeten worden onderbouwd met een concreet plan om het idee binnen twee jaar op de markt te brengen.

De Nationale Postcode Loterij stelt € 500.000 beschikbaar voor de uitvoering van het winnende plan. Bovendien krijgt de winnaar deskundige coaching van topmensen uit de zakenwereld en een lijst met potentiële afnemers.

De inschrijvingstermijn sluit op 30 augustus 2007. Uit de inzendingen maakt de prejury een voorselectie van drie tot vijf finalisten. Deze genomineerden presenteren hun idee op 29 september tijdens PICNIC ’07 aan de jury. De prejury bestaat uit Emily Farnworth (Leadership Group Manager The Climate Group), Bruno Giussani (schrijver, ondernemer), Joris Krüse (Executive Creative Director Media Republic), Jeffrey Prins (Programmamanager Duurzame Projecten Stichting DOEN), Femke Rotteveel (Coördinator Toewijzingen Nationale Postcode Loterij) en Marleen Stikker (Medeoprichter PICNIC).

Op de website wordt de Green Challenge beschreven en staan de criteria waaraan de inzendingen moeten voldoen.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies