De DC Daily van 13 januari 2016

De DC Daily van 13 januari 2016

Vorig artikel Volgend artikel

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 13 januari 2016.

Bowie op Mars

Is there life on Mars? David Bowie heeft zich de vraag ontelbare keren gesteld. In maart gaat de Europese ruimtevaartorganisatie ESA proberen dezelfde vraag te beantwoorden door een sonde naar de Rode Planeet te sturen. Radio 1 wil er daarom alles aan doen om een ultiem eerbetoon aan Ziggy Stardust mee te sturen: een standbeeld van David Bowie.

Goed idee? Tweet dan naar @esa met de hashtag #BowieonMars of via de website www.bowieonmars.com.

Jackpot van 1,5 miljard dollar

Omdat niemand er afgelopen zaterdag in slaagde de zes cijfers van de Amerikaanse Powerball-loterij juist te voorspellen, staat de jackpot voor de volgende trekking (van vandaag) op 1,5 miljard dollar.

Daarmee is dit het hoogste bedrag ooit door een loterij uitgekeerd. In de 44 staten waar Amerikanen aan de Powerball-loterij kunnen deelnemen worden ondertussen aan een nooit geziene snelheid deelnameformulieren gekocht.

Met dit apparaat versla je alle barista's!

Dankzij de barista's van Ripples kun je je foto's nu om toveren tot koffie kunst! The Ripple Maker, een nieuw innovatief koffiezetapparaat, kun je koppelen met je telefoon waardoor je je favoriete foto's in de melkschuim van je koffie kan printen.

ripples-maker-coffee

Touch commerce neemt flink toe

Het aantal consumenten dat dit jaar gebruikmaakt van vingerafdruk- of touch-technologie om mobiele betalingen te doen neemt flink toe. Volgens Deloitte’s TMT Prediction neemt het met 150% toe tot ruim 50 miljoen regelmatige gebruikers.

Met het zogenaamde ‘touch commerce’ kan een klant een veilige en snelle betaling doen zonder registratie of login.

vingerafdruk-betalen

’t Zusje App wint publieksprijs Horecava Innovation Award

De innovatieve app van restaurant ’t Zusje heeft dit jaar de Horecava Innovation Award gewonnen. De app speelt in op de ontwikkeling dat bezoekers van restaurants steeds vaker hun telefoon tevoorschijn halen om Whatsappjes te sturen, Facebook te checken of de maaltijd op Instagram te plaatsen.

De restaurantketen ontwikkelde daarom een eigen app met als idee: weet je van je telefoon af te blijven, dan spaar je punten. “De app speelt in op de maatschappelijke ontwikkeling dat de smartphone de qualitytime met elkaar verdringt. De ondernemer maakt een statement met deze app.

zusje

Kinderen proberen voor het eerst koffie

Zonder koffie komen veel mensen de dag niet eens door. Drink jij het omdat het echt zo lekker is, of om even die dip heen te komen?

In onderstaande video van Buzzfeed zien we de reacties van kinderen die voor het eerst koffie proeven. “It smells like broccoli…

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies