Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Wie veel vliegt kent ‘het gemak’ van apps van luchtvaartmaatschappijen. Maar heel eerlijk, veel apps zijn verguisd en geven meer klachten dan dat zij zouden moeten oplossen. Onze nationale trots KLM is zeker geen uitzondering. De app is onvoorspelbaar, werkt wel en niet en het is altijd spannend of je boardingpas dit keer wel of niet in Passbook belandt. Het goede nieuws is dat vandaag KLM haar belofte inlost om de app te verbeteren.
Comfortabel reizen
Volgens KLM denkt de app altijd een stap vooruit en maakt het reizen daardoor nog comfortabeler. Als je de app opstart, krijg je nu exact wat je verwacht: Boek een reis en Ik heb een boeking. Daar begint ieders vliegreisje uiteindelijk. Heb je al een vlucht geboekt, dan krijg je meteen de meest relevante informatie en belangrijkste acties voor jou te zien. Zodra het mogelijk is om in te checken, is dit direct zichtbaar via de app.
Daarnaast kun je als bestaande klant nu veel sneller en gemakkelijker dan voorheen een vlucht boeken en betalen. Ook het wijzigen van een stoelkeuze – altijd een challenge – gaat nu moeiteloos en inchecken lukt zelfs met één druk op de knop.
Je favoriete stoel aan het raam
KLM noemt de lancering van de nieuwe app een eerste stap in de ontwikkeling van het digitale ecosysteem van KLM. De nieuwe modulaire architectuur maakt uitbreiding naar andere diensten een stuk eenvoudiger. Dit geldt zowel voor desktop, tablet of zelfs de check-in apparaten op de luchthaven. Door te leren van historisch gedrag (big data) van klanten, komt KLM meer te weten over persoonlijke voorkeuren en kan zij haar aanbod daarop afstemmen. “Uw favoriete stoel aan het raam is voor u gereserveerd”, lijkt nu echt te gaan werken. KLM, goed gedaan, de app lijkt na de eerste ervaringen echt op alle punten te zijn verbeterd.
De nieuwe KLM app voor smartphones is nu verkrijgbaar via de Apple App Store en Google Play Store.
Verder lezen over Apps
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Online30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Online25.03.2024
Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken
Nieuws04.03.2024
Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt
Online06.02.2024
Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt
Online10.01.2024
2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?
Mobile12.12.2023
Fortnite-maker wint: Play Store is te machtig
Verder lezen over KLM
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Technology10.10.2023
Gezocht: namen voor nieuwe KLM vliegtuigen
KLM laat het personeel meedenken en -beslissenTechnology26.09.2023
KLM zet volgende stap in de vervanging van de Boeing vloot
KLM kiest voor de Airbus A350 voor lange vluchten.Nieuws10.08.2023
KLM gaat minder naar het Midden-Oosten vliegen
Technology26.04.2023
TU Delft-studenten AeroDelft bouwen waterstofvliegtuig met KLM
Technology29.03.2023