Voyage Visionnaire’ wint Nederlandse finale marketinggame Brandstorm

Voyage Visionnaire’ wint Nederlandse finale marketinggame Brandstorm

Slimme app laat je je eigen 'Travel Pack' samenstellen, af te halen bij de Gate.

Vorig artikel Volgend artikel

Brandstorm is de wereldwijde marketinggame van cosmeticaconcern L’Oréal, waar dit jaar studenten van 360 universiteiten uit 45 landen aan deelnemen. Afgelopen week vond de Nederlandse finale plaats. Masterstudenten van universiteiten uit Amsterdam, Rotterdam, Tilburg en Groningen hadden ieder een case voorbereid rondom het merk Lancôme die afgelopen week mocht worden gepresenteerd op het kantoor van beautygigant L’Oréal.

De studenten kregen de opdracht om zich in de wereld van het luxe merk te wanen en een strategie te bedenken om het internationaal op de kaart te zetten. Dit jaar had de opdracht een andere insteek dan andere jaren: er moest niet zozeer een productconcept worden ontwikkeld. Het draaide allemaal om het stimuleren van de Travel Retail-divisie: de tax free winkels op vliegvelden.

Hoe zorg je ervoor dat reizigers op het vliegveld voor Lancôme-producten kiezen uit het gigantische aanbod van high end merken? Hoe trek je de aandacht van de gehaaste reiziger het best? En dat is een boeiende vraag als je ziet hoe groot de de beauty-strores op luchthavens tegenwoordig zijn!

Deelnemers aan Brandstorm maken kans op een geldprijs én een baan bij L’Oréal. Florian Marrone, in 2001 zelf deelneemster aan Brandstorm en nu commercieel directeur van de luxe-divisie: “Als bedrijf maken wij kennis met jonge mensen die barsten van de energie en frisse ideeën. Voor studenten is het een uitgelezen kans om op corporate niveau met ons mee te denken”.

De creatieve concepten die werden gepresenteerd waren heel divers: een team had de roos uit het logo van Lancôme als basis genomen voor ‘the Travelling Rose’: een kunstwerk dat van stad naar stad reist. Andere studenten kwamen met een virtuele vriendin, ‘Rosie’, die gedurende je reis beauty advies geeft. Het team van de Universiteit van Tilburg presenteerde hun Voyage Visionnaire: zij hadden onder andere een app ontwikkeld, waarbij je makkelijk onderweg naar het vliegtuig je eigen Travel Pack kunt samenstellen. Na de landing op te halen bij de gate.

loreal_brandstorm_tilburg_travel_pack
Het winnende team: Vera Ruesen, Zuzana Kollarova en Natalie Nett, studenten van de Universiteit van Tilburg

Voyage Visionnaire omvatte volgens de jury de meest complete aanpak van alle teams. “Jullie namen de klant vanaf het begin mee in hun shopper journey. Zo creëer je een loyale klant!

De Tilburgse studenten mogen nu afreizen naar Parijs waar op 18 juni de wereldwijde finale plaats vindt. Wordt vervolgd!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies