Marketing11.01.2015

Overwin jezelf in 2015


Gave campagne van Nike

Advertentiebureau AKQA, Nike en tekenaar Matthieu Bessudo / McBess werkten samen voor een bijzondere campagne. Voor de meest actieve gebruikers van Nike Running en N+TC maakten ze persoonlijke video’s waarin hun data van 2014 verwerkt was. De gelukkige gebruikers kregen een mail met daarin een link naar hun persoonlijke video, mocht jij geen link gekregen hebben, dan kun je
hier checken of er voor jou een video gemaakt is.

Naast de persoonlijke video’s, werd er ook een video gemaakt voor de gehele Nike+ community. De cijfers liegen er niet om, de meer dan 25 miljoen gebruikers van Nike+ liepen bij elkaar een groot aantal kilometers en deden heel wat N+TC work-outs.

In 2014 verzamelden Nike+ gebruikers bij elkaar 228 miljard fuelpoints, er werden 95 miljoen minuten aan N+TC-trainingen besteed en er werden 215 miljoen mijlen afgelegd met Nike Running (dat is bij elkaar net zoveel als 450 keer naar de maan en terug). De uitdaging voor 2015? 2014 verslaan!

Bekijk de video van ‘Nike’s Year’ hieronder.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

Verder lezen over Nike

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

Iedereen kent de Error 404 wel, maar zou je er ook schoenen van aandoen? Natuurlijk, het is herkenbaar en het zal zeker wat mensen aan het lachen maken. Plus, het zijn Nike's.

Online16.04.2024

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

​Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden

Een mooie collectie sneakers thuis? Je bent niet de enige. Ook ben je niet de enige die met de ontbinding van sneakers te maken zal krijgen. De materialen waarvan sneakers, zoals Nike Air Max, zijn gemaakt zijn geen lang...

Gadgets06.02.2024

​Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden

Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh

Sportmerk Nike staat op het punt zijn eigen NFT-platform te lanceren. Het heet .Swoosh en je kunt er non-fungible tokens (NFT’s) verzamelen van het populaire merk. Een heel logische keuze, want als er een merk is dat i...

Metaverse16.11.2022

Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Jarenlang schreef ik met enige regelmaat over ruziënde smartphone fabrikanten die elkaar de rechtbank in jaagden vanwege (vermeende) schendingen van patenten. Apple en Nokia, Samsung en Apple… het zijn maar twee voorb...

Nieuws15.06.2022

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

​Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?

In het metaverse besta je zelf als een avatar. Nu kun je ‘s ochtends wel je echte zelf kleren aantrekken, maar hoe zit dat met je avatar? Waarschijnlijk krijgt die een standaard outfit en kun je binnen het metaverse ki...

Metaverse09.02.2022

​Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?

Wat er nu al gebeurt in het Metaverse

Voor veel mensen lijkt het Metaverse nog een heel abstract iets. Het is niet tastbaar, het is niet iets waar al veel mee wordt gedaan… Maar vergis je niet: niet alleen achter de schermen wordt er hard gewerkt aan deze...

Metaverse20.01.2022

Wat er nu al gebeurt in het Metaverse

Nike, Disney, Walmart: wie volgt?
​Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden

Bijna iedereen heeft sneakers, al is de één er enthousiaster mee dan de ander. Wil je altijd schone, frisse, bijna mint condition ogende sneakers, dan moet je ze goed verzorgen. Philips wil sneakerheads bedienen met ee...

Gadgets17.01.2022

​Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden

​Nike gaat schoenen maken voor het Metaverse van Facebook

Het is hét gesprek van de dag sinds Facebook heeft aangekondigd dat het met een Metaverse komt: wat is het nou precies? Hoewel het nog steeds officieel vorm moet krijgen, krijgt het tegelijkertijd ook juist meer vorm om...

Social Media14.12.2021

​Nike gaat schoenen maken voor het Metaverse van Facebook

En andere bedrijven die meta-inspired zijn