Infographic: effectief en goedkoop adverteren op Facebook

Infographic: effectief en goedkoop adverteren op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Het mooie van adverteren op Facebook is dat je heel specifiek te werk kunt gaan. Nergens anders kun je zo doelgericht je beoogde publiek benaderen. Voor gebruikers is het feit dat Facebook zoveel over je weet vaak een reden tot frustratie, maar voor bedrijven is het een uitkomst. Een uitkomst waar je als bedrijf beter maar zo goed mogelijk gebruik van maakt.

In onderstaande infographic wordt uitgelegd hoe je een advertentie op Facebook zo effectief mogelijk inzet. Door veel informatie van je beoogde doelgroep te hebben, kun je ervoor zorgen dat de advertentie alleen gezien wordt door gebruikers die ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in je product. Hoe meer informatie je over je doelgroep hebt, hoe goedkoper het adverteren dus ook kan zijn.

Een voorbeeld? Als jij als fotograaf gespecialiseerd bent in trouwfotografie is het een goed idee om als doelgroep mensen met een relatiestatus 'verloofd' te hebben.

De kracht van Facebook Marketing is de mogelijkheid om je te richten op een bepaalde groep mensen. En hoe meer jij over deze mensen weet hoe beter jij je tot deze ultieme consument kunt richten.

Facebook Advertising Infographic
Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten en witte gadgets.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies