Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Even was het beroemde raketje, het populaire ijsje dat per 1 april zou verdwijnen landelijk nieuws. Volgens OLA lekte de ‘1 april, kikker in je bil’ grap net iets te snel uit en kreeg de ijsjesmaker via social media iedereen over zich heen. Men sprak er schande van als het ijsje dat inmiddels als iconisch wordt beschreven zou gaan verdwijnen. Meest ludieke actie was ‘by far’ de petitie “Red de Raket”.
OLA moest met de billen bloot want natuurlijk verdwijnt het ijsje niet, ze zouden wel gek zijn. Bij het moederbedrijf noemen ze het raketje zelfs al Nederlands erfgoed,
Volgens OLA is de ludieke raket-actie onderdeel van OLA’s ‘Talking Ice Cream’ campagne die op 1 april onthuld zou worden. Daarin zijn de ijsjes de hele zomer op een grappige manier zelf aan het woord met teksten als . “Jammer dat mijn grap is mislukt. Ik heb er wel een rode kop van gekregen hoor!”.
Eigenlijk hebben ze het verdomde goed gedaan daar bij OLA, want natuurlijk was het lekken onderdeel van de campagne en is een groot deel van de media er in getrapt. Maar zelfs daarvan weet je vandaag al niet meer zeker of bepaalde media in het ‘raket-gate’ spelletje tegen betaling mee speelden. Online marketing is eigenlijk best leuk.
Om de fans, die toch gehapt hebben op deze gelikte grap, extra te ontdooien zal OLA op 1 april via social media nog een mooie goedmaker bekendmaken.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Viral
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Social Media03.03.2024
Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels
Social Media01.03.2024