De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Momenteel wordt social media door 62% procent van de organisaties ingezet. Marketeers geven aan dat ze alleen e-mailmarketing (85%) en SEO (64%) vaker inzetten. Dit blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van NIMA en De Vos & Jansen naar ‘De werkelijkheid van online marketing’ (PDF).
Twee weken geleden werd al bekend gemaakt dat de helft van de marketeers zijn eigen online marketingkennis te beperkt vindt. Nu is het volledige rapport gepubliceerd. Alle onderzoeksresultaten zijn te vinden op www.nimacongres.nl. Daaruit blijkt onder andere het volgende:
* 82% zegt dat het online marketingbudget zal toenemen.
* 80% zegt dat social media is geen onzinnige hype is.
* 55% zegt dat mobile marketing de toekomst heeft.
* 15% zegt mobile marketing ook daadwerkelijk in te zetten.
NIMA organiseert in Amsterdam op 15 juni 2010 voor de tweede keer The Case: de werkelijkheid van online marketing. Dit congres biedt de marketeer volop inspiratie en praktische tips om digitale marketing optimaal in te zetten in de eigen marketingstrategie.
Online marketeers van onder andere Air Miles, Beiersdorf, KLM, Microsoft, Transavia en Van der Valk delen hun succesverhalen en tegenslagen. Er is volop gelegenheid om in gesprek te gaan met de sprekers en collega marketeers.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023