Under Armour reclame met Gisele Bündchen wint Cyber Lion

Under Armour reclame met Gisele Bündchen wint Cyber Lion

Vorig artikel Volgend artikel

De reclame van Under Armour met topmodel Gisele Bündchen heeft in Cannes de Grand Prix in de categorie Cyber weten te bemachtigen. Met de reclame 'I Will What I Want' waren ze een van de grote winnaars van de Cannes Lions.

De campangne met Gisele is gemaakt door Droga5, een reclamebureau uit New York. In de reclame is te zien hoe het topmodel zich uitleeft op een boksbal terwijl er op de muren om haar heen berichten verschijnen. Deze berichten zijn van social media geplukt en alles behalve vriendelijk. 'She's nothing special at all' en 'Gisele is sooo fake', het is een kleine greep uit de onaardige tweets en facebookposts.

Een andere prijs winnaar was de Pre-Roll Ad van Geico. Met deze advertentie speelde ze in op de irritatie van vele YouTube gebruikers. Zij moeten vaak eerst een advertentie bekijken en kunnen dan pas doorgaan naar wat ze werkelijk willen zien. Daarom maakte Geico een aantal filmpjes die na een paar seconden 'bevriezen'. Het beeld loopt nog wel door en je ziet de acteurs met hun ogen knipperen, maar verder gebeurt er weinig.

Ook de 'Take a look at me'-reclame van Samsung viel in de prijzen. Deze reclame wist een Gold Cyber Lion te bemachtigen. Dit was een reclame voor een nieuwe app, die het autistische kinderen helpen om oogcontact te maken met familie en vrienden.

Samsung wist nog een Cyber Lion binnen te slepen met zijn 'Safety truck' reclame. Daarnaast wist ook de ALS stichting een prijs te bemachtigen met de Ice Bucket Challenge.

Wil je alle winnaars op een rijtje zien? Klik dan hier.

Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies