P-column: onbekend en onbemind

Vorig artikel Volgend artikel
P-column: onbekend en onbemind

Op een blauwe maandag (26 februari 2007, om precies te zijn) heb ik nog eens gehoopt een schrijverspositie bij Edge te kunnen scoren. IJdele hoop, natuurlijk, want om als non-native schrijver te gaan concurreren met het beste dat Groot-Brittannië te bieden heeft om een plek in het op dat moment meest gerespecteerde team editors op de planeet te krijgen was al kansloos voordat ik op 'send' klikte. Maar het proefartikel dat ik had bedacht kwam weer boven water toen iemand op een podcast het er over had, althanks het idee dat er aan ten grondslag lag.

Ik vroeg me toen af: "hoe zit het met al die mensen die je ziet op de titelrol van een game?" Dat Gears of War door Cliff Bleszinski wordt geleid en dat Metal Gear er niet zou zijn zonder Hideo Kojima is duidelijk, maar die mensen hebben 'alleen' maar de basis gelegd. De echte uitwerking is door honderden andere mensen gebeurd en die hebben vast allerlei verhalen over hoe iets ontstaan is. Want het wordt allemaal toegeschreven aan de grote jongen, maar het team dat er achter zit is veel tekenender voor hoe een game uit de doos komt. Maar daar vraagt dus nooit niemand naar, terwijl die heren (/dames) vast wel een anecdote of twee uit hun mouw kunnen schudden. Ik dacht dat ik meekreeg dat er nu een aparte podcast bestaat die precies dat doet, gewoon at random mensen uit een aftiteling halen en vragen wat ze te vertellen hebben over hun aandeel in die game. Wist ik nou nog maar hoe die heette...

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies