Coffee corner23.11.2016

McDonald’s gaat in de lucht koffie serveren


McCafé on board

McDonald’s heeft afgelopen maandag een deal met het Canadese WestJet gesloten om koffie te gaan serveren op vluchten van de in Calgary gevestigde luchtvaartmaatschappij. WestJet heeft daarmee de wereldwijde primeur om als eerste een McCafé ‘on board’ te openen.

Wie regelmatig in het vliegtuig zit weet dat de koffie tijdens vluchten over het algemeen niet echt geweldig is. Wie als koffieliefhebber in plaats van het donkerbruine vocht nu ook een ‘McCafé Premium Roast koffie’ kunt krijgen, zal tevreden glimlachen.

Comfort en service

Eigenlijk kon je er op wachten totdat een van de populaire ketens een dergelijke deal zou maken. Want ook al zijn goedkope vluchten razend populair en zijn mensen bereid om zo oncomfortabel en voordelig mogelijk te vliegen, er is ook een ander geluid. Dit is dat je als reiziger ook wat meer comfort en service wilt ervaren. Een iets ruimere zitplaats, een paar centimeter maakt veel uit, en iets meer luxe maakt al snel een verschil. En goed kopje koffie is nu net een van die dingen die hoog scoort.

Het is nog onbekend of na WestJet er meer luchtvaartmaatschappijen gaan komen die met McDonald’s in zee, of beter in de lucht, zullen gaan maar dat zal lang gaan duren. Het antwoord is Starbucks want ook zij zullen hier wel business in zien. Eigenlijk wint bij dit soort deals iedereen. Goed gedaan McDonald’s, bel vandaag gelijk maar even met onze nationale trots #flyingblue.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over McDonald's

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

In Frankrijk mogen fastfood restaurants met meer dan 20 zitplaatsen sinds 1 januari geen wegwerp bakjes en bekers meer gebruiken. Ketens zoals McDonald’s, KFC en Burger King moeten hun burgers, kip, friet en dranken nu...

Nieuws05.01.2023

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tas
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

Vuilnis waardevol maken, dat is wat McDonald’s doet. De restaurantketen introduceert vandaag een super limited edition collectie 14-karaats gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval. Onder andere oorbelle...

Coffee corner16.08.2022

McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

Dinsdag 22 februari lijkt ogenschijnlijk een gewone dinsdag, maar niets is minder waar. Het is namelijk Palindroomdag, dé dag waarop de datum er van links naar rechts en van rechts naar links precies hetzelfde uitziet:...

Coffee corner22.02.2022

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

22022022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

McDonalds gaat stappen zetten in het metaverse. Dat hadden we al kunnen voorspellen, want McDonald’s probeert meestal snel op nieuwe trends in te springen. Ook plaatste het laatst al een grapje op zijn Twitter-account...

Metaverse11.02.2022

Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

Terwijl kipfastfoodrestaurant KFC inmiddels is gaan testen met vegetarische kip, is McDonald's al wat langer bezig met het aanbieden van vegetarische producten. Vorig jaar werd de vega-Mc Chicken geïntroduceerd en het b...

Lifestyle29.09.2019

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Fastfoodgigant McDonald's heeft $300 miljoen dollar geïnvesteerd in een nieuwe technologie om hun digitale keuzemenu's nog beter te personaliseren. De technologie wordt 'decision-logic technology' genoemd en is de groot...

Technology02.04.2019

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive

McDonald's heeft een leuke stunt bedacht in samenwerking met Volkswagen. Ze maakten een hele speciale Volkswagen e-Golf (dus elektrisch) die de McDrive Edition heet en echt speciaal is bedoeld om je trip langs de McDrive...

Automotive23.11.2018

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive