De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wanneer je adverteert op Facebook doe je dit vaak om bepaalde doelen te behalen, zoals bijvoorbeeld het verhogen van verkeer naar jouw webshop of website.
Maar om op de juiste manier te adverteren moet je natuurlijk wel weten hoe effectief je advertentie is in het behalen van de gestelde doelen. Daarom verandert Facebook nu de definitie van ‘Kosten per klik’ (CPC).
Er wordt vanaf nu enkel klikken naar de website of app geteld, niet meer hoe vaak de advertentie leuk gevonden is, hoe vaak deze gedeeld is of hoeveel reacties er zijn.
Een update die adverteerders moet helpen bij het beter begrijpen van de effectiviteit van advertenties. In de komende weken zal deze verandering doorgevoerd worden in Ads Manager en Power Editor.
In deze blogpost geeft Facebook meer inzicht over deze verandering.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023