De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De driemaandelijkse uitgaven aan advertenties op Facebook is ten opzichte van een jaar geleden met 51% gestegen (21% ten opzichte van het vorige kwartaal), zo blijkt uit de laatste cijfers over Q2 van 2014 van Kenshoo.
De uitgaven aan zoekmachine advertising steeg met 25% ten opzichte van 2013 (2% ten opzichte van het vorige kwartaal) en de click-through rate (CTR) bereikte een “all-time high” doordat zowel merken al bureaus hun betaalde zoekmachine marketing, targeting en uitvoering blijven verbeteren en verfijnen.
De data is te zien in een nieuwe infographic: Kenshoo Search and Social Snapshot: Q2 2014, daarin worden de belangrijkste statistieken en benchmarks voor betaalde zoekopdrachten en Facebook advertising duidelijk weergegeven en dit is op basis van 400 miljard impressies, 4.5 miljard clicks en € 1.85 miljard aan advertentie bestedingen via het Kenshoo platform.
“The large growth for Facebook spend demonstrates that advertisers are now increasingly confident about allocating ad budgets to social advertising. Meanwhile search marketing continues to deliver steady returns,” aldus Justin Thorne, regional marketing director for EMEA at Kenshoo. “Kenshoo has been driving an aggressive agenda to create solutions for marketers to use search intent data and social interaction data to optimise performance.”
Meer cijfers in onderstaande infographic: (klik hier voor een groter formaat)
[Afbeelding © Fotolia]
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023