Adverteerder kan bijna niet zonder Google

Vorig artikel Volgend artikel
Adverteerder kan bijna niet zonder Google

Google is beter gewapend dan andere bedrijven om de financiële crisis te trotseren. Dat laat CEO Eric Schmidt weten in een conference call met een aantal analisten.

'Omdat we niet weten hoe lang deze crisis gaat duren moeten we voorzichtig zijn met rekruteren', aldus Schmidt. ‘We nemen nog wel nieuwe mensen aan, maar wel tegen een lager tempo.' Op de vraag of het bedrijf ook bezig is met een plan voor een 'worst-case scenario', antwoordt Schmidt: 'Google is op de lange termijn in een goede positie. We hebben een product dat beter meetbaar is en beter gericht is, én we zijn de meest innoverende speler op dat vlak. Vroeg of laat zullen mensen beseffen dat wanneer ze producten willen verkopen, de beste advertenties de meetbare advertenties zijn en dan zullen ze tot de conclusie komen dat dat is wat wij doen.'

Schmidt geeft ook duiding bij de besparingsmaatregelen die het bedrijf bekijkt: 'Ik zou niet over bezuinigingen, doch wel over meer focus spreken. Zouden we opnieuw investeren in projecten als Chrome, Android moesten we herbeginnen? Het antwoord is ja, dat zouden we zeker doen. Misschien zullen we in de toekomst een kleiner aantal projecten doen, maar het spreekt vanzelf dat als je teveel op bezuinigen gericht ben, je innovatie daar onder lijdt en je de prijs daarvoor betaalt binnen 5 à 10 jaar.'

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies