Advertising10.02.2008

De mist in met Toerkoop..! Deel II


de-mist-in-met-toerkoop-deel-ii.jpg
de-mist-in-met-toerkoop-deel-ii.jpg

De effecten van een slecht doordachte reclame campagne zijn soms niet te overzien. Op 27 januari was Ron Smeets van Dutch Cowboys de eerste die deze slechte commercial aanhaalde. Op 29 januari schreef ik een artikel met als onderwerp “De mist in met toerkoop.nl” en nog geen dag later had Google dit artikel al geïndexeerd met een hoge waarding op het zoekwoord: Toerkoop.

Al snel verwezen verschillende sites naar dit artikel die ook een hoge waardering ontvangen van Google: Ekudos, Reismanagers, Marketingfacts, Creativeions blog, Webfeeder, … De consumenten die dus een zoekopdracht invoeren met als keywords ‘Toerkoop.nl’ zien dus duidelijk de niet aanmoedigende tekst staan “De mist in met toerkoop.nl..!”

Dat je als reisbureau het internet niet direct ziet als een waardevol kanaal om nieuwe klanten te werven dat is niet zo’n probleem (tijd zal het leren), maar dat je er vol tegenin gaat met een campagne als deze, is natuurlijk niet goed doordacht. Dat geeft onvermijdbaar reacties vanuit zowel de reisbranche als de internet branche.

Helaas heb ik directeur Don Kaspers van Toerkoop nog niet weten te bereiken om te vragen wat zijn motivatie is om deze campagne zo op te zetten. Wat is je insteek, je winst, je strategie en uiteraard ook heel belangrijk, wat zijn de resultaten !? Bij deze is mijn vraag aan dhr. Kaspers dus ook gesteld en ik nodig hem uit een reactie te geven op DutchCowboys.nl.

Op de blog van marketingfacts wist Yuri van -Eliza was here- tevens te melden dat op 5 februari Toerkoop is begonnen met een Affiliate reclame campagne op basis van CPS (Kosten per sale). Affiliate campagnes starten bedrijven alleen als ze overtuigd zijn van hun online verkoop en deze nog meer willen stimuleren. In dit geval hebben we het dus over de website van Toerkoop… Nu breekt mijn klomp !? Dit lijken wel de perikelen van een D-Reizen of een TUI die de on-line boot ook hebben gemist. D-Reizen denkt dat online ook een leuk extra kanaal is om reizen te verkopen. Nee, het is je belangrijkste winkel en als je dat niet inziet dan komen de zolderkamer start-ups je met (NS:-) highspeed voorbij …

Dus mensen het internet is geen zogezegd “extra kanaal” maar het internet is je winkel en daarmee ook een primair kanaal. Het is allang geen informatiepagina meer of een soort visitekaartje. Als men dit niet inziet dan kan je net zogoed stoppen met Internet ondernemen. Je bent er dan gewoonweg nog niet klaar voor. En het gaat momenteel zo snel, “The gold rush” is over 10 jaar niets vergeleken met de huidige internet innovaties. Laten we dus ook geen Amateur cultuur creëren onder de professionals en laat dit een les zijn voor ons allemaal … Je wilt toch niet het risico lopen zo gevonden te worden in Google ..?

-289.jpg
-289.jpg

Verder lezen over Creativiteit

​5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen

OpenAI heeft met Sora heel interessante AI gelanceerd, hoewel het nog niet voor iedereen beschikbaar is. OpenAI heeft het wel aan verschillende visuele artiesten en filmmakers gegeven om hun ding te doen. En hun ding ded...

Online26.03.2024

​5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam

Teken je altijd gekke poppetjes tijdens het bellen? Of steek je heel veel tijd in je tekeningen, maar dan vooral omdat ze heel groot zijn? Wat je stijl ook is, Red Bull zoekt je. Het WK doodlen strijkt dit jaar neer in A...

Events10.02.2023

Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam

Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI

We hebben allemaal veel plezier met de algoritmes van apps als Lensa en Dall-E, die nieuwe ‘foto’s’ en kunstwerken maakt geheel op basis van een paar woorden of een paar selfies. Indrukwekkend, maar niet iedereen i...

Technology26.12.2022

Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI

​6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken

Heb je een foto van slechte kwaliteit die je verbeterd wil zien? Heb je iets in je handen maar geen idee hoe het heet? Wat jij niet weet, dat weet kunstmatige intelligentie wel. Nadat we vorige week al een heel fijne ses...

Online15.08.2022

​6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken

​Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken

Een moodboard maken doe je meestal fysiek op papier, maar Pinterest introduceert nu een app waarmee je dat kunt digitaliseren. De app heet Shuffles en is op dit moment alleen op iOS beschikbaar op uitnodiging.

Social Media02.08.2022

​Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken

HP maakt ENVY-laptops speciaal voor creatievelingen

Verdien jij je geld door foto’s van jezelf te posten op Instagram? Of heb jij je eigen bedrijf in bedrijfsvideo’s? Als je zo creatief bent, dan heb je gadgets nodig om je goed te kunnen uiten en waarmee je efficiënt...

Gadgets28.04.2022

HP maakt ENVY-laptops speciaal voor creatievelingen

​Pinterest – Deel 2: Zo gebruik je Pinterest

Pinterest is een bijzonder social medium, zo concludeerden we al in het eerste deel van ons drieluik over het fenomeen. Waar het voor is, dat weet je nu, maar hoe gebruik je het? Hoe pin je iets dat je tof vindt op het i...

Social Media03.11.2021

​Pinterest – Deel 2: Zo gebruik je Pinterest