Video08.11.2012

Nederlandse talenten winnen YouTube NextUp-competitie


nederlandse-talenten-winnen-youtube-next.jpg
nederlandse-talenten-winnen-youtube-next.jpg

YouTube heeft de 25 Europese winnaars van de YouTube NextUp-competitie bekend gemaakt. Onder hen zijn 2 Nederlandse YouTube-kanalen: Jerome Fitness en Cinemates. De competitie is bedoeld om mensen met een eigen kanaal op YouTube, de zogenaamde YouTube-partners, te stimuleren carrière te maken via YouTube en zo de sterren van de toekomst te worden. De winnaars worden een week lang getraind en gecoacht in de nieuwe ‘Creator Space’ van YouTube in Londen.

We richten ons op jonge creatieven uit de YouTube-community die hun carrière een kickstart willen geven. We willen de carrières van deze acteurs, muzikanten en regisseurs een boost geven zodat ze de sterren van de toekomst kunnen worden. De YouTube-partners zijn nu al goed voor miljarden views per jaar en sommige verdienen daar veel geld mee”, aldus Tineke Meijerman, woordvoerder bij YouTube Nederland. “We zijn blij met de hoeveelheid inzendingen van hoge kwaliteit waaruit de passie en het talent van de YouTube-community blijkt.”

Nederlandse winnaars
– Jerome Fitness: Jeroen Vissers uit Prinsenbeek, Noord-Brabant, maakt video’s waarin hij fitnessoefeningen demonstreert en tips geeft over voeding en beweging. Hij wil graag andere inspireren om gezonder te gaan leven en met 4 miljoen views en 15.000 abonnees op zijn YouTube-kanaal bereikt hij veel fitness-fans. Bekijk hier de inzending van Jerome Fitness.

– Cinemates: Peter de Harder en Kelvin Boerma uit Appingedam, Groningen, zijn de bedenkers van en de acteurs in de video’s van Cinemates. Hun droom is om ooit grote Hollywood-films te regisseren. Via hun YouTube-kanaal laten ze hun creatieve talenten zien in korte films met veel special effects. Op dit moment hebben ze ruim 2,3 miljoen views en meer dan 24.000 abonnees. Bekijk hier de inzending van Cinemates.

YouTube Creator Space
De 25 winnaars worden een week lang getraind en gecoacht in de nieuwe ‘Creator Space’ van YouTube in Londen. In deze creatieve omgeving kunnen de winnaars gebruik maken van professionele apparatuur, zoals editing suites en audiovisuele apparatuur. Daarnaast ontvangen de winnaars een filmuitrusting ter waarde van 4.000 euro en 3.000 euro om te investeren in de kwaliteit van hun video’s. Bovendien helpt YouTube hen om de kwaliteit van hun video’s te verbeteren, hun video’s te promoten en bij het creëren en vasthouden van publiek.

YouTube NextUp-competitie
YouTube-partners uit deelnemende landen (Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje, Polen, Rusland en het Verenigd Koninkrijk) konden deelnemen aan de competitie, mits ze tenminste zes publieke video’s hadden geupload en hun kanaal tussen de 5.000 en 100.000 abonnees had. De volledige lijst met alle winnaars is hier te vinden.

Verder lezen over YouTube

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

De ruimte, gekke experimenten, de natuur, het menselijk lichaam: wetenschap is fantastisch. Gelukkig zijn er heel veel YouTube-kanalen die de populaire wetenschap nog populairder maken. We noemen 10 populaire wetenschap-...

Video08.04.2024

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

Social Media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Fans van de Metal Gear-reeks kunnen iets leuks kijken: een reeks die de geschiedenis van de gamefranchise induikt. In de eerste aflevering zien we hoe David Hayter het begin van de Metal Gear-franchise optekent, natuurli...

Gaming18.03.2024

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

Generatieve AI verandert de manier waarop Youtube creators zich uiten, van het ontwikkelen van ideeën tot het experimenteren met tools die het creatieve proces versterken. Als kijker wil je echter meer transparantie ove...

Video18.03.2024

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

YouTube zet een nieuwe stap dichterbij social media: het gaat op zijn televisie-app nu een belangrijkere plek geven aan de reacties. Als je op de titel van een video tikt, dan krijg je rechts de reacties te zien en de be...

Video13.03.2024

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

We zijn er inmiddels al helemaal aan gewend: de verticale video’s van TikTok. Echter blijkt dat allang niet meer ‘on trend’. TikTok wil zelf ook dat mensen meer horizontale video’s maken, die ook wat langer duren...

Social Media30.01.2024

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik