De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een recente studie toont aan wat sommigen in de Tech-industrie al langer denken: dat Apple een flinke hoeveelheid media aandacht opeist. Een jaar lang is er door Pew’s Research Center gekeken naar tech-berichtgeving en daaruit blijkt dat 15,1% van deze berichten over Apple gaat, 11,4% gaat over Google en een magere 3% over Microsoft.
Het is niet dat Microsoft een tekort heeft aan ‘public relations’ maar Apple is gewoon heel effectief in het trekken van de aandacht van een journalist / blogger.
Het Pew onderzoek heeft de “technology coverage” beoordeeld via 52 kranten, broadcast en websites van juni 2009 tot juni 2010. De release van een nieuwe iPhone versie was de nummer 2 “most-talked-about-tech-story” in die periode goed voor 6.4%. De release van de iPad was nummer 4 goed voor 4.6%. Microsoft heeft in diezelfde periode een nieuwe versie van het Windows (Windows 7) OS uitgebracht maar behaalde maar slechts een half procentje aan coverage. Texting while Driving was het succesvolste tech artikel in deze periode, goed voor 8.5% coverage.
Verder lezen over Apple
Mobile02.10.2024
Heeft de aankomende iPhone SE geen home-knop meer?
Gadgets27.09.2024
Heeft Apple een HomePod met een scherm in de maak?
Mobile23.09.2024
Het touchscreen van iPhone 16 Pro geeft problemen
Artificial Intelligence23.09.2024
iPhone-designer Jony Ive werkt met OpenAI aan nieuwe gadget
Mobile19.09.2024
Komt Apple Intelligence nou naar Nederland of toch niet?
Gadgets17.09.2024
Zelfs AirTag-achtige apparaten worden van extra functies voorzien
Mobile16.09.2024
Update je iPhone: iOS 18 is gelanceerd
Technology11.09.2024