04.08.2009
Technologie

Developers Apple moeten zelf klanten terug betalen

By:

BlogTechnologie
developers-apple-moeten-zelf-klanten-ter.jpg
developers-apple-moeten-zelf-klanten-ter.jpg

Apple heeft zich heel wat op de hals gehaald door de Google Voice app te weigeren. Andere, vergelijkbare applicaties zijn uit de App Store gehaald. Als klap op de vuurpijl zegt Apple dat de ontwikkelaars van de applicatie zelf hun klanten moeten terugbetalen.

Het zou namelijk voor kunnen komen dat een applicatie niet meer goed werkt door bijvoorbeeld een update van het Operating Systeem van de iPhone. Klanten zouden dan kunnen gaan klagen dat hun applicatie niet meer werkt en hun geld terug eisen. Ontwikkelaars kunnen geen updates meer doen omdat de applicatie uit de App Store is gehaald.

“Apple made it impossible for our customers to receive the fixes, updates, and support by pulling the app. We were fulfilling our end of the bargain. Why should those refunds come out of our pocket?” says Duerr. “The refund issue and lack of respect for our mutual customers has further soured us on the belief that Apple cares at all about their developers … other than the dollars they bring in.”

Volgens Gizmodo doet Apple niets om de ontwikkelaars tegemoet te komen. Een telefoontje daar moet je het mee doen.

De Amerikaanse telecommunicatie-waakhond FCC is een onderzoek gestart naar de reden waarom Google Voice van de iPhone geweerd wordt. De drie betrokkenen, AT&T, Apple en Google zijn verzocht uitleg te geven. De FCC wil weten of AT&T betrokken was bij het weren van Google Voice en andere applicaties.

Share this post