Het Razer Green Fund is er voor duurzame startups

Het Razer Green Fund is er voor duurzame startups

Eerste investering gaat naar BAMBOOLOO

Vorig artikel Volgend artikel

Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, heeft het Razer Green Fund opgericht ter waarde van 50 miljoen dollar. De eerste investering is al gedaan in The Nurturing Co. Pte. Ltd. (The Nurturing Co), een prijswinnende duurzame startup. Dit bedrijf is vooral bekend vanwege de productie van BAMBOOLOO, toiletpapier en verzorgingsproducten van bamboe.

#GoGreenWithRazer-initiatief

In maart 2021 kwam Razer met een 10-jarig duurzaamheidsplan als onderdeel van zijn #GoGreenWithRazer-initiatief. Dit plan beschrijft vier belangrijke pijlers waarmee Razer zich inzet voor het behoud van de natuur en de bescherming van het milieu. Het bedrijf wil in 2025 100% hernieuwbare energie gebruiken en voor 2030 100% koolstofneutraal zijn. Binnen dit 10-jarenplan kondigde Razer ook meerdere initiatieven aan onder de Green Community-vlag.

Het doel hiervan is om gamers wereldwijd te informeren en aan te sporen om bij te dragen aan duurzame doelen. Zo is er de Sneki Snek-campagne in samenwerking met Conservation International ter bescherming van één miljoen bomen. Maar ook de Kanagawa Wave-kledinglijn in beperkte oplage, gemaakt van gerecycled, uit zee gevist plastic.

Duurzame startups

Ter gelegenheid van Earth Day en in lijn met Razers 10-jarige duurzaamheidsplan heeft Razer een bedrag van 50 miljoen dollar opzijgezet. Hiermee wil het bedrijf startups op het gebied van milieu en duurzaamheid ondersteunen en in hen investeren. Het Razer Green Fund zal worden beheerd door zVentures, Razers corporate ventures-tak. Het wordt een integraal onderdeel van Razers strategische investeringsactiviteiten.

Onder de noemer Green Investments zal het Razer Green Fund zich richten op het stimuleren van een ‘groene mindset’ binnen Razers community van jongeren, millennials en generatie Z via strategische investeringen. Deze investeringen zijn gericht op duurzame bedrijven, met een focus op hernieuwbare energie, koolstof en plastic management. Met behulp van het Razer Green Fund kunnen startups innovatieve technologie blijven leveren met het oog op de wereld van toekomstige generaties.

Sinds de bekendmaking van onze duurzaamheidsplan is Razer overspoeld met vragen over hoe startups hun eigen groene initiatieven kunnen stimuleren. Het Razer Green Fund is opgezet om startups met positieve plannen in staat te stellen hun ambities te verwezenlijken.
- Patricia Liu, Chief of Staff bij Razer.

Razer werkt samen met BAMBOOLOO

Als aftrap van zijn nieuwe Green Fund-initiatief heeft Razer via zVentures een eerste investering gedaan in The Nurturing Co. Dankzij de samenwerking zal BAMBOOLOO toiletpapier van bamboe leveren aan diverse kantoren van Razer. Hiertoe behoren het nieuwe, binnenkort te openen Zuidoost-Aziatische hoofdkantoor en het kantoor in Maleisië. Dit is onderdeel van Razers Green Organization-plan om ervoor te zorgen dat alle Razer-kantoren 100% CO2-neutraal zullen zijn.

Bamboepulp heeft zich bewezen als een duurzame keuze voor toiletpapier. Naast de hogere groeisnelheid van bamboe, is voor de productie van bamboepulp 90% minder water en 70% minder koolstof nodig dan voor houtpulp. Overschakelen op toiletpapier van bamboe door een gezin van vier personen kan in een jaar tijd een besparing van meer dan 30.000 liter opleveren. BAMBOOLOO helpt consumenten om af te stappen van producten op basis van houtpulp door toiletpapier en andere producten voor huishoudelijke verzorging op basis van bamboe aan te bieden.

The Nurturing Co. is blij om Razer te verwelkomen als strategische investeerder. De directe match qua mogelijkheden en de drang om een positieve impact te maken over de hele wereld is bemoedigend en we zijn blij Razer aan boord te hebben. Samen met Razer zullen we ons BAMBOOLOO-assortiment van duurzame, minder milieubelastende producten naar nog meer consumenten over de hele wereld brengen.
- David Ward, CEO en oprichter van The Nurturing Co.
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Begonnen als content creator, en inmiddels verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies