Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
TikTok wil de app nog toegankelijker maken en daarom introduceren ze automatische ondertiteling, een nieuwe functie om slechthorenden of doven te helpen TikTok beter te gebruiken.
Hoe automatische ondertiteling werkt
Automatische ondertiteling genereert automatisch ondertitels, zodat kijkers inhoud kunnen lezen of beluisteren. Als videomakers inhoud maken, kunnen ze automatische ondertiteling selecteren op de bewerkingspagina nadat ze een video hebben geüpload of opgenomen, zodat de tekst automatisch wordt getranscribeerd en weergegeven op hun video’s. Met deze functie hebben videomakers de mogelijkheid om de tekst van hun ondertiteling te bewerken zodra deze is gegenereerd.
Onderschriften toegevoegd aan video’s
Onderschriften die door videomakers zijn toegevoegd, maken deel uit van de video-inhoud, en als een kijker ze wil uitschakelen, kan dat door het deelvenster te openen, op de ondertitelingsknop te tikken en ondertiteling uit te schakelen.
Deze functie zal in eerste instantie beschikbaar zijn in het Engels en Japans, met aanvullende taalondersteuning in de komende maanden.
Investeren in bereikbaarheid
Automatische ondertiteling bouwt voort op een aantal functies die ze hebben ontwikkeld om TikTok voor iedereen toegankelijker te maken. Gezien de visuele aard van ons platform, hebben ze een aantal verbeteringen ontworpen, te beginnen met functies die mensen met visuele beperkingen helpen. Enkele nieuwe functies: Een geanimeerde miniatuur die geanimeerde miniaturen vervangt door statische afbeeldingen, een videomakers waarschuwing die videomakers op de hoogte stelt wanneer ze video’s maken met effecten die lichtgevoelige epilepsie kunnen veroorzaken, met een lichtgevoeligheidsfunctie kunnen gebruikers lichtgevoelige inhoud overslaan, wat schadelijk kan zijn voor mensen met epilepsie en een tekst-naar-spraak-functie die tekst naar spraak omzet.
Het doel bij TikTok is om toegankelijk te zijn voor alle mensen. Door samen te werken met organisaties zoals The Deaf Collective, willen ze het bewustzijn vergroten over het scala aan diversiteit, talent en gesprekken die in dovengemeenschappen worden gevoerd.
[foto: Solen Feyissa on Unsplash]
Verder lezen over TikTok
Social Media10.12.2024
‘Zonder TikTok verliezen bedrijven 1 miljard in een maand’
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media24.11.2024
Deze week viral: Strava Art, sneeuwdomino met auto’s en meer
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024