Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Dagelijks zijn er 293 miljoen mensen actief op Snapchat. Het sociale platform maakt ondanks concurrentie van Instagram, TikTok en zelfs WhatsApp een enorme groei door. Het tweede kwartaal van 2021 laat de groei goed zien: het tweede kwartaal van 21 was het aantal gebruikers 23 procent minder.
In dat tweede kwartaal van 2021 zag Snapchat er zo’n 13 miljoen dagelijkse actieve Snappers bijkomen. Hoewel bijvoorbeeld Instagram ook veel gezichtsfilters kent, is het Snapchat dat er groot mee werd en nog steeds groot mee is. Dat is ook wel voor te stellen: zeker nu we meer thuiszitten, is het leuk om te experimenteren met grappige filters, dan elke keer selfies vanaf dezelfde bank te sturen.
Snapchat
De directeur van Snapchat, Evan Spiegel, denkt echter dat het eindigen van lockdowns juist helpt bij de populariteit van Snapchat. Hij meent dat de app echt is gemaakt om buitenshuis te gebruiken met vrienden. Hoe meer lockdowns er eindigen, hoe meer Snapchat-actie, is zijn verwachting. Dat is echter niet het enige dat de social media-app zo populair maakt. Je kunt er sinds kort namelijk ook korte video’s in opnemen, waardoor Snapchat weer veel meer op TikTok is gaan lijken.
Snapchat verdient zijn geld niet door abonnementen af te sluiten, maar door advertenties te tonen. Zeker partnerschappen met grote merken zijn voor Snapchat enorm lucratief. De omzet steeg in het tweede kwartaal naar omgerekend 834 miljoen euro. Dat is een stijging van 116 procent ten opzichte van vorig jaar. Snapchat is een beursgenoteerd bedrijf en de aandelenkoers steeg spontaan van dit nieuws: de koers schoot 13 procent omhoog.
Bitmoji
Snapchat doet overigens veel meer dan alleen een plek zijn waar mensen -vooral jongeren– filmpjes, video’s en berichten kunnen delen. Het heeft ook een documentaire uitgebracht met Swae Lee, er zijn allerlei Discover-kanalen en het blijft dus vernieuwen. Profielen op Snapchat hebben een nieuwe look gekregen, namelijk met een 3D-versie van de eigenaar van het profiel. Hiermee wil Snapchat het mogelijk maken om je gevoelens beter te uiten. Er zijn maar liefst 1.200 combo’s van lichamen, gezichtsuitdrukkingen, achtergronden en gebaren mogelijk.
Kortom, Snapchat staat er goed voor en Spiegel verwacht hier alleen maar meer van. De aandeelhouders lijken ook enthousiast, dus we zijn benieuwd hoe Snapchat dit jaar afsluit.
Verder lezen over Snapchat
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Gadgets29.10.2024
Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024
Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland
Verder lezen over Sociale netwerken
Social Media12.12.2024
Instagram maakt van iedereen een proefkonijn
Social Media10.12.2024
‘Zonder TikTok verliezen bedrijven 1 miljard in een maand’
Social Media09.12.2024
Helaas, je kunt geen Instagram-foto’s meer tonen op Tinder
Social Media06.12.2024
5 redenen om Bluesky te gebruiken
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media02.12.2024
Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media29.11.2024