Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
Snapchat doet veel voor haar (zakelijke) gebruikers. Vorig jaar lanceerden ze hun eerste wereldwijde B2B-marketingcampagne ‘Meet the Snapchat Generation’, die zich richtte op de Snapchatters en benadrukte hoe de Generatie-Z en Millennials nieuwe manieren vinden om technologie te gebruiken en de cultuur ten goede te veranderen.
Als vervolg geven ze nu nieuwe inzichten in die groepen Snapchatters. Ze hebben onderzocht wat hun koopkracht, digitale communicatiegewoonten en sociaal activisme is.
Belangrijke aspecten van de Snapchat-generatie
Enkele opmerkelijk uitkomsten van het onderzoek zijn: Snapchatters zijn kapitaal krachtig: als groep heeft de Snapchat-generatie $ 4,4 biljoen aan wereldwijde koopkracht. Dat is gigantisch veel geld en dus een enorme afzetmarkt voor bedrijven die afhankelijk zijn van deze generaties. De koopkracht van de Snapchat-generatie in Nederland die zelf bevoegd is om spullen te kopen bedraagt 56 miljard euro.
Een op de twee Snapchatters wereldwijd zegt dat ze graag het verhaal achter het merk of product wat ze kopen leren kennen. Voor de Snapchat-generatie is inclusiviteit (oftewel iedereen doet mee) de sleutel: 73% van de Nederlandse Snapchatters vindt dat hij of zij mee doet in de maatschappij. Beetje vaag begrip natuurlijk, maar Snapchatters vinden zichzelf een goede afspiegeling van de maatschappij.
Merkwaarden zijn belangrijk: 1 op de 2 van de wereldwijde Snapchat-generatie zegt dat ze minder geneigd zijn om een merk te kopen dat er bewust voor kiest om geen inclusiviteit te promoten.
80% van de Nederlandse Snapchatters zegt geïnformeerd te zijn over wereldgebeurtenissen en nieuws. Snapchatters in Nederland gebruiken nog verreweg het meeste een foto om te snappen. Daarna komt de emoji en daarna pas een videootje.
Verder lezen over Jongeren
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Search30.10.2023
Jongeren zien regelmatig misinformatie over het klimaat op TikTok
TikTok onderneemt actieSocial Media25.09.2023
Solliciteren doe je tegenwoordig gewoon via TikTok
Online18.05.2023
Minderjarigen kunnen nu ook een Uber bestellen
Niet overal even welkomGadgets05.04.2023
Dit is de ideale headset voor jonge leerlingen & onderwijsinstellingen
Social Media15.03.2023
Snapchat komt met nieuwe ‘content controls’ voor ouders
Verder lezen over Onderzoek
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welNieuws03.04.2024
Sommige mensen zien de wereld echt in een andere framerate
Sneller zienTechnology01.04.2024
Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Nieuws29.03.2024
Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal
Technology29.03.2024
NASA: Dit is wat astronauten straks op de maan moeten doen
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Bizar: mensen geven meer virussen aan dieren dan andersom
Verder lezen over Snapchat
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Gadgets02.02.2024
Snap roept alle drones die het ooit maakte terug
Gevaarlijke drones…Social Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media12.01.2024
Snapchat gaat een beetje anti-AI: ditmaal voor veiligheid
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Social Media09.11.2023
Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers
Entertainment08.11.2023
Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat
Mobile19.10.2023