LinkedIn wil dat mensen serieuze advertenties plaatsen

LinkedIn wil dat mensen serieuze advertenties plaatsen

Vorig artikel Volgend artikel

Geen flauwe foto's van aangeklede huisdieren, tekenfilmfiguren of volwassen mensen die een popliedje playbacken. Een nieuwe campagne van LinkedIn vertelt adverteerders dat zakelijke marketing niet thuishoort op dezelfde tijdlijn of in de buurt van dit soort foto's en video's.

Een woordvoerder van het professionele netwerk van Microsoft zegt er dit over: "Als je zakelijke boodschap tussen de skateboarder en de vakantiefoto's van je beste vriend staat, komt het niet tot z'n recht."

106855215-1615985119845-li_foow_cosumted_pugs_pr_r2_0001__002_
De nieuwe advertentie van LinkedIn. Foto/ LinkedIn.

'Ready to do business-mentaliteit'

De nieuwe 'Fish Out of Water'-campagne van LinkedIn Marketing Solutions adviseert adverteerders dat ze zakelijke professionals op LinkedIn kunnen bereiken wanneer ze in een 'ready to do business-mentaliteit' zitten.

Het professionele netwerk lijkt hiermee een beetje de draak te steken met de opkomst van TikTok. Op dat platform kan het niet flauw genoeg. De meest maffe en flauwe filmpjes hebben het grootets bereik en dus het meeste potentieel voor adverteerders.

Satya Nadella, CEO van Microsoft, zei in januari al dat LinkedIn Marketing Solutions in het afgelopen kwartaal met meer dan 50% is gestegen omdat 'adverteerders steeds vaker het platform gebruiken als de vertrouwde manier om professionals te bereiken die klaar zijn om zaken te doen.'

LinkedIn zag een omzetstijging van 23% op jaarbasis, wat volgens Nadella een recordkwartaal was voor zijn advertentieactiviteiten. Aldus CNBC. Tot de klanten van de afdeling Marketing Solutions behoren merken als American Express, Adobe en Chase, aldus het bedrijf.

[foto: Alexander Shatov on Unsplash]

Floyd Aanen

Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor...