Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Het wordt vanaf nu een stuk duidelijker als een influencer of bekend persoon een post op Instagram zet waar iemand anders voor betaald heeft. Facebook heeft een tool uitgebracht die het mogelijk maakt voor contentmakers om te laten zien dat een post gesponsord is en door wie.
Tot nu toe werd dat te pas en te onpas ‘vergeten’ of met voor niet iedereen even duidelijke hashtags als #ad en #sp aangegeven. Dat leverde al eerder gedoe op, maar Instagram heeft dat altijd maar zo gelaten, maar na een test in februari werd het nu toch tijd om de nieuwe functionaliteit te gaan introduceren bij een select groepje.
De creatievelingen en het merk dat ze sponsort kunnen met de tool ook direct zien hoeveel bereik en interactie de post heeft opgeleverd. Als merk kun je dat dan in je Facebook paginamanager zien en heb je dus direct inzicht in wat je gespendeerde geld je oplevert.
Instagram heeft de tool niet onder druk van een commissie gemaakt en zal het gebruik ervan ook niet meteen gaan controleren of contentmakers hem gaan gebruiken. Instagram wil eerst kijken of het systeem aan ieders wensen voldoet en werkt zoals het hoort, voordat er harde regels gaan komen die ook nageleefd moeten worden. Dat volgt in de komende maanden.
[Afbeeldingen © Instagram]
Verder lezen over Instagram
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Social Media18.03.2024
Tijdreizen op Instagram: posten in het verleden straks mogelijk
Instagram laat je tijdreizenVerder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023