Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Facebook verandert wel vaker kleine dingen op zijn platform, maar vandaag is er iets groots aangepast. Pagina’s, dus bijvoorbeeld van bedrijven of met een verzameling kattenfilmpjes, hebben niet langer een Like-knop. Kijk je dus op een pagina van een merk, van een bekend persoon of van acteur, dan kun je die niet langer van een duimpje voorzien.
Sowieso gooit Facebook het ontwerp van de pagina’s op de schop. Die Like-knop is weliswaar verdwenen, er zijn ook verbeteringen aangebracht op de pagina’s. Zo hebben ze een ander uiterlijk en andere menu’s. Wat ook wel interessant en vernieuwend is, dat is de mogelijkheid om Q&A’s te maken en de speciale News Feed. Het zijn allemaal aanpassingen waardoor de pagina’s net even wat meer mogelijkheden bieden om contact te leggen met fans, schrijft TechCrunch.
De Like-knop op Facebookpagina’s verdwijnt
Die Like-knop die verdwijnt, daar willen we wat langer bij stilstaan. Wat betekent dat? Volgens Facebook is dat expres. Net als bij de tests die Instagram doet is het idee dat de focus meer komt te liggen op de volgers, in plaats van de likes. Hierdoor gaat het wat algemener over hoeveel fans je pagina heeft en hoeveel mensen je bereikt -waarschijnlijk komen volgers vaker in aanraking met je posts dan mensen die een keer op een Like-knop hebben gedrukt. Vaak zal die laatste categorie een pagina ontvolgen, omdat deze niet meer interessant voor ze is. De Like blijft echter staan, waardoor het lijkt alsof het bedrijf van de betreffende pagina je ‘stamkroeg’ is.
De komende maanden krijgen alle pagina’s op Facebook deze behandeling, dus over een half jaar kun je geen enkele pagina meer van een ‘Like’ voorzien. Door alleen te concentreren op de volgers, is de daadwerkelijke populariteit van een pagina op Facebook beter te zien. Je kunt er veel van vinden, maar er is dus meer: News Feed is een fijne bijkomstigheid, want hierdoor kun je meteen de reacties van een bedrijf op opmerkingen van klanten zien. Je ziet daarbij snel waar je aan toe bent, want het komt regelmatig voor dat groten getale mensen dezelfde vraag hebben. Zo hoef je die niet meer zelf te stellen.
Nieuw Q&A-format op Facebook
Bedrijven kunnen er dus ook voor kiezen om van het nieuwe Q&A-format te kiezen, wat ook helpt bij het beantwoorden van prangende vragen. Je kunt via de pagina een vraag stellen, en wanneer het bedrijf een antwoord heeft gegeven, dan komt dit te staan in een Q&A. Er zijn voor de beheerders van de pagina trouwens ook nieuwe opties: er zijn nieuwe tools waardoor de toestemmingen voor de pagina meteen kunnen worden ingesteld.
Fotobron: Mizter_X94
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023