De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Allianz Global Assistance presenteerde vandaag hun eerste Twitter-onderzoek voor reizen. Daaruit blijkt dat veruit de meeste Twitter-hulpverzoeken (65%) gaan over het plannen van een reis en toeristische activiteiten die men tijdens de reis wil ondernemen. 38% van de twitteraars vertrouwt op het eigen netwerk bij de keuze van een bestemming. 26% gebruikt Twitter als hulp bij de logistiek van hun reisplannen, zoals het kiezen van het hotel en het berekenen van de reiskosten.
Uit het internationale onderzoek komt onder meer naar voren dat een derde van de geanalyseerde tweets zich rechtstreeks tot toerisme- en reisprofessionals (o.m. luchtvaartmaatschappijen, touroperators en hotels) richt. Daarbij gaat het vooral om hulpverzoeken. Verzoeken voor noodhulp blijken echter zeldzaam. Ook komen er weinig verzoeken binnen met betrekking tot het visum, geld, de bagage of het in contact willen treden met een ambassade.
“Elk jaar helpen we miljoenen reizigers bij de voorbereiding van hun reis, zodat ze zo veel mogelijk kunnen genieten en onder de beste omstandigheden kunnen terugkeren. Als een hulpverleningsbedrijf vonden we dat de tijd rijp was om het gedrag van gebruikers op social media kanalen nader te onderzoeken, en op Twitter in het bijzonder bij het mobiele gebruik daarvan. De ontwikkeling van deze kanalen heeft tot nieuwe vormen van gebruik geleid: nieuwe manieren om te reizen, nieuwe interacties, nieuwe manieren om smartphones te gebruiken, nieuwe verwachtingen, nieuwe leefritmes. Het #HELPME-onderzoek onderstreept het nieuwe gedrag van bepaalde avant-garde reizigers die waarschijnlijk de voorbodes zijn van de gewone lifestyle van morgen,” aldus Rémi Grenier, CEO en President van Allianz Global Assistance.
Meer over het onderzoek is te vinden in onderstaande infographic.
Verder lezen over Reizen
Online26.11.2024
Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025
Technology22.11.2024
Deze AI-functies van Booking.com maken het plannen van je volgende reis slimmer & eenvoudiger
Nieuws22.08.2024
OV-chipkaart-opvolger komt later door onenigheid met bunq
Online31.07.2024
Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Cybercrime05.06.2024
Zo voorkom je dat je te maken krijgt met vakantiefraude
Lifestyle29.05.2024
Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis
Gadgets24.05.2024
Dronen op IJsland is niet zo makkelijk als je denkt
Verder lezen over Twitter
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024