Hoe social media het reizen beïnvloedt [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Hoe social media het reizen beïnvloedt [Infographic]

Het sociale web heeft ook ons reisgedrag drastisch veranderd. De backpacker van tegenwoordig is gewapend met een smartphone, iPad en nog veel meer gadgets. Ze bezoeken voornamelijk cafés met wifi en via Facebook wordt het thuisfront op de hoogte gehouden. Tripl, een Zweedse startup die bedrijven in de reisbranche de mogelijkheid geeft om hun producten 'socialer' te verkopen, heeft deze infographic gemaakt.

Het bevat veel interessante data. 72% raadpleegt dagelijks meerdere social media accounts terwijl ze op reis zijn. Maar ook voor de bedrijven is er iets veranderd. Ze moeten op meerdere platformen actief zijn en de king van social media, in deze branche, is Southwest Airlines. Zij hebben ongeveer 1,6 miljoen likes op Facebook en 1,1 miljoen Twitter volgers. De hotelketens Hilton, Hampton Inn en Hyatt doen het ook niet slecht. En Las Vegas heeft al 445.700 likes op Facebook. Zie de infographic na lees meer. Via    

-1271.jpg
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies