De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijd en energie steken in social media in de huidige markt is lef hebben. Zeker als je in de logistiek zit. Het is dan ook niet zo gek dat de helft van deze ondernemers aangeeft helemaal geen tijd te hebben voor social media. Ze twijfelen over het nut en geven aan onvoldoende kennis te hebben. Opsteker: 1 op de 8 gebruikers haalt er al nieuwe opdrachten uit. Dit blijkt uit recent onderzoek onder 566 deelnemers uit de logistiek.
Steeds meer bedrijven in de B2B markt realiseren zich dat investeren in klantrelaties loont, ook al zitten deze klanten minder online. Heb je eenmaal contact, dan levert het in de regel per klant ook meer op dan in de B2C markt. Bedrijven willen naast meer bekendheid dan ook vooral investeren in hun relaties via social media. Linkedin is hierbij het meest populair, gevolgd door Facebook. Directe sales heeft een betrekkelijk lage positie binnen de nagestreefde doelen.
En levert het ook wat op? Voor twee derde van de gebruikers wel. Hiervan meldt 41% dat ze nu bekender zijn en 35% dat ze meer relaties hebben. Een derde heeft nieuwe ideeën opgedaan. Eén op de acht heeft door social media extra opdrachten binnengehaald. Een derde ziet nog geen resultaat.
Hekkensluiter
Het is niet verrassend dat zakelijke dienstverleners (zoals adviseurs in de logistiek) met een gebruik van 80% duidelijk koploper zijn. Ook door verladers wordt social media relatief vaker ingezet. Daarbij hebben groothandelsbedrijven (57%) een streepje voor op productiebedrijven (52%). Vervoerders en logistieke dienstverleners hebben social media nog niet massaal omarmd. Zij zijn hekkensluiter met 41%. Vooral de grotere bedrijven maken op dit moment gebruik van social media. Bij de kleinere bedrijven is de inzet nog beperkt.
Verder lezen over B2B
E-mail31.03.2022
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
Nieuws26.10.2021
Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen
DC Business19.05.2021
LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021
Online21.12.2020
Do’s en don’ts van een B2B webshop
E-mail02.09.2020
Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
E-mail01.09.2020
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
advertorialOnline18.03.2020
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads
E-mail21.06.2019
B2B Marketing in 2019: Persoonlijk klantcontact het belangrijkste in Customer Journey
Verder lezen over Onderzoek
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welNieuws03.04.2024
Sommige mensen zien de wereld echt in een andere framerate
Sneller zienTechnology01.04.2024
Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Nieuws29.03.2024
Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal
Technology29.03.2024
NASA: Dit is wat astronauten straks op de maan moeten doen
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024