LinkedIn kijkt naar mogelijkheden in China

Vorig artikel Volgend artikel
LinkedIn kijkt naar mogelijkheden in China

In 2010 was LinkedIn voor het eerst winstegevend, in maart van dit jaar werd de grens van 100 miljoen gebruikers bereikt en hoe de beursgang vorige week verliep is bekend. Nu gaat LinkedIn de mogelijkheden in China onderzoeken om te kunnen gaan profiteren van de enorme groep gebruikers die daar nog niet bereikt wordt. Een woordvoerder laat al wel weten dat ze het als een ingewikkelde markt zien, aldus Reuters.

LinkedIn heeft momenteel een kleine aanwezigheid in het land en is een van de weinige sociale netwerken van buiten China die nog volledige toegang (op eind februari dit jaar na) heeft tot de Chinese internet gebruiker, Twitter en Facebook worden geblokkeerd.

"It (China) is a very competitive market," aldus Arvind Rajan, VP van Asia Pacific & Japan bij Linkedin. "Er zijn politieke uitdagingen en technische uitdagingen. Er zijn nog heel wat dingen voor ons om uit te zoeken. Een beslissing zal er voorlopig nog niet genomen worden, op dit moment zijn we gewoon hier om de markt te verkennen."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies