Social Media30.03.2010

‘Sociale netwerken niet revolutionair voor marketeers’


Sociale netwerken zoals Facebook en Hyves zullen slechts voor weinig bedrijven effectiever blijken dan traditionele media. Dat stelt Mike Linton, een van Amerika’s meest voorname marketingexperts.

‘Met welk bedrijf wil je nou een relatie?’
Linton vindt sociale netwerken ‘een fantastische uitvinding die iedereen moet proberen. Maar consumenten willen heus geen 1 op 1 relatie met elk merk dat ze kopen.’ Linton is ook van mening dat zoekmachine-marketing, veelal via Google, wordt overschat. ‘Je moet je afvragen wat voor merk je hebt als consumenten niet direct naar je site komen‘, stelt hij.

Van wasmiddel naar koffie

Linton leerde zoals veel marketeers het marketingvak bij Procter & Gamble, maar werd vooral bekend als hoofd marketing bij de grote Amerikaanse electronicaketen Best Buy. Na een periode als marketingbaas bij eBay is hij nu lid van de raad van commissarissen van koffieketen Peet’s, die de strijd aanbindt met koffiegigant Starbucks. Daarnaast is hij vaste columnist voor het gezaghebbende tijdschrift Forbes.

Eerdere afleveringen:

Nederlandse partner Twitter niet bang voor Google of Microsoft
Apple lanceert nieuwe streaming versie iTunes
Janpieter Scheerder over Silicon Valley: Nederland heeft veel talent, maar weinig geduld
Daniel Brusilovsky over jongeren: tienerondernemer in opspraak
Mark Bernstein (ex-topman CNN) over nieuws: Mensen kijken eerder naar geschreeuw, dan dat ze luisteren
Mike Gifford over hardware: Microsoft wint van Apple
Andrew Bridges
: Reputatie Google en Facebook in geding
Andrew Anker over de nieuwe internethype: 40 internetbedrijven naar de beurs

Verder lezen over Social Network

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Deze week viral: kip bakken in de trein en worm charming

We kunnen weer door met onze wekelijkse rubriek Deze week viral. Hierin delen we diverse social media-posts en video's die om een verscheidenheid aan redenen viraal gingen.

Social Media25.05.2024

Deze week viral: kip bakken in de trein en worm charming

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter

X is definitief X. Het heeft heel lang gebruikgemaakt van de domeinnaam van Twitter, maar dat is nu voorbij.

Social Media17.05.2024

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter

TikTok-video’s mogen nu een uur lang zijn

TikTok begon kort en krachtig, maar gaat nu steeds meer naar langere content: het wil nu zelfs video's van een uur zien.

Social Media17.05.2024

TikTok-video’s mogen nu een uur lang zijn

Winst voor X: het mag een video van een steekpartij tonen

Soms denk je: hoeveel erger kan het nog worden? Vrij veel erger. X mag ondanks een bevel om het tegen te houden bijvoorbeeld gewoon de beelden blijven tonen van een steekpartij.

Social Media13.05.2024

Winst voor X: het mag een video van een steekpartij tonen

Is deinfluencing de nieuwe trend in de influencercultuur?

Dit is wat het is en waarom bepaalde influencers, deinfluencers dus, hiervoor kiezen.

Social Media10.05.2024

Is deinfluencing de nieuwe trend in de influencercultuur?

Nieuw: geheime Instagram Stories die onthuld worden in DM’s

Geheime posts maken op Instagram? Dat krijgt een nieuwe dimensie met de Reveal-optie (Onthullen dus). En dit is hoe dat werkt.

Social Media04.05.2024

Nieuw: geheime Instagram Stories die onthuld worden in DM’s

Je kunt straks berichten bewerken op Snapchat

Snapchat is wat laat, maar het gaat gebeuren: je kunt berichten bewerken op het social medium. Er schuilt wel een addertje onder het gras.

Social Media02.05.2024

Je kunt straks berichten bewerken op Snapchat