Social Media30.03.2010

‘Sociale netwerken niet revolutionair voor marketeers’


Sociale netwerken zoals Facebook en Hyves zullen slechts voor weinig bedrijven effectiever blijken dan traditionele media. Dat stelt Mike Linton, een van Amerika’s meest voorname marketingexperts.

‘Met welk bedrijf wil je nou een relatie?’
Linton vindt sociale netwerken ‘een fantastische uitvinding die iedereen moet proberen. Maar consumenten willen heus geen 1 op 1 relatie met elk merk dat ze kopen.’ Linton is ook van mening dat zoekmachine-marketing, veelal via Google, wordt overschat. ‘Je moet je afvragen wat voor merk je hebt als consumenten niet direct naar je site komen‘, stelt hij.

Van wasmiddel naar koffie

Linton leerde zoals veel marketeers het marketingvak bij Procter & Gamble, maar werd vooral bekend als hoofd marketing bij de grote Amerikaanse electronicaketen Best Buy. Na een periode als marketingbaas bij eBay is hij nu lid van de raad van commissarissen van koffieketen Peet’s, die de strijd aanbindt met koffiegigant Starbucks. Daarnaast is hij vaste columnist voor het gezaghebbende tijdschrift Forbes.

Eerdere afleveringen:

Nederlandse partner Twitter niet bang voor Google of Microsoft
Apple lanceert nieuwe streaming versie iTunes
Janpieter Scheerder over Silicon Valley: Nederland heeft veel talent, maar weinig geduld
Daniel Brusilovsky over jongeren: tienerondernemer in opspraak
Mark Bernstein (ex-topman CNN) over nieuws: Mensen kijken eerder naar geschreeuw, dan dat ze luisteren
Mike Gifford over hardware: Microsoft wint van Apple
Andrew Bridges
: Reputatie Google en Facebook in geding
Andrew Anker over de nieuwe internethype: 40 internetbedrijven naar de beurs

...

Verder lezen over Sociale netwerken

Instagram maakt van iedereen een proefkonijn

Als je een goed gevoel hebt over een proefreel en hoe deze presteert, kun je ervoor kiezen om deze met één tik te delen met je volgers.

Social Media12.12.2024

Instagram maakt van iedereen een proefkonijn

‘Zonder TikTok verliezen bedrijven 1 miljard in een maand’

TikTok moet worden verkocht, anders volgt er een ban. ByteDance wil zijn gigantische cashcow natuurlijk niet kwijt, dus zoekt het allerlei manieren om onder deze officiële wet uit te komen. 

Social Media10.12.2024

‘Zonder TikTok verliezen bedrijven 1 miljard in een maand’

Helaas, je kunt geen Instagram-foto’s meer tonen op Tinder

Meta heeft uitgeschakeld dat ontwikkelaars Instagram kunnen laten uitlezen in hun app, waardoor je Instagram van je Tinder af is.

Social Media09.12.2024

Helaas, je kunt geen Instagram-foto’s meer tonen op Tinder

5 redenen om Bluesky te gebruiken

Wat is er zo bijzonder aan het social medium Bluesky en waarom stromen mensen er massaal naartoe?

Social Media06.12.2024

5 redenen om Bluesky te gebruiken

Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas

Het schijnt een horrorspits te worden, dus hopelijk weet de Sint met zijn Pieten op tijd op de goede plekken te komen. Wij hebben fijne social media-posts verzameld waarmee je vast in de sfeer komt.

Social Media05.12.2024

Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas

Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog

We schrijven wat af op het internet en daarbij schromen we steeds minder om kunstmatige intelligentie te gebruiken. Vooral op LinkedIn.

Social Media02.12.2024

Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog

Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer

Deze week zagen we vooral een TikTok-trend viral gaan, namelijk een vrij gevaarlijke, zo blijkt ook uit TikTok-video's.

Social Media01.12.2024

Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer

In Australië geen social media meer onder de 16 jaar

Sociale media zijn allang geen nieuw verschijnsel meer: we hebben inmiddels bergen aan data en onderzoeken over het gebruik van sociale media.

Social Media29.11.2024

In Australië geen social media meer onder de 16 jaar