De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Google heeft voor het eerst meer zoekopdrachten verwerkt van mensen die gebruik maken van een mobiel apparaat (vooral smartphones en tablets) dan van mensen die op het web surfen met computers en laptops. Dat is het geval in de VS, Japan en 8 andere landen waarvan Google nog niet bekend wil maken welke dit zijn.
Jerry Dischler, Vice President, Product Management, AdWords, kondigde deze resultaten aan tijdens een conferentie over digital advertising. Sinds wanneer deze verschuiving is opgemerkt wordt volgens de Wall Street Journal eveneens nog niet naar buiten gebracht.
Mobile
De verschuiving naar mobiele zoekopdrachten markeert zeker een belangrijke mijlpaal voor Google en is mogelijk ook van cruciaal belang voor de toekomstige activiteiten van de internetgigant.
En dat met name natuurlijk op gebied van advertising. De advertenties die Google namelijk naast en boven de zoekresultaten laat zien worden nog altijd gezien als de meest effectieve en lucratieve ads in de wereld van online marketing.
Ads
De gemiddelde prijzen die Google hiervoor ontvangt zijn de afgelopen jaren iets afgenomen. Volgens analisten komt dit door het toenemende gebruik van mobiele apparaten.
En wat hier eveneens invloed op heeft komt doordat er voor mobiele advertenties nog altijd niet dezelfde tarieven worden gerekend als de traditionele search advertenties die te zien zijn op desktop.
Maar een toename van het mobiele zoekverkeer, nu dus meer dan via desktop, zal ook voor een verandering van de ads voor mobiel gaan zorgen. Alles daarover zie je onderstaande presentatie van Jerry Dischler.
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Google
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Search26.11.2024
Google Lens krijgt flinke AI-updates: video’s maken en zoeken met je stem
Online25.11.2024
Google mogelijk gedwongen tot verkoop van Chrome
Een nieuw hoofdstuk in de antitruststrijdVerder lezen over Mobiele telefoon
Mobile18.11.2024
Last van ongewenste telefoontjes? Deze computer-oma pest terug
Mobile19.02.2024
Tijdmachine: de autotelefoon was voor de echte zakenman
Gaming18.01.2024
Bethesda komt met smartphonegame Elder Scrolls: Castles
Mobile04.12.2023
Terugblik: Pocketline Swing was voor velen de eerste mobiel
Mobile05.09.2023
T-Mobile is niet meer: heet nu Odido
En gaat vol op de klantMobile04.04.2023
Het mobieltje ziet Abraham
Gaming22.03.2023
Netflix wil eind dit jaar bijna 100 games op het platform hebben
Mobile27.02.2023