De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Uit nieuwe cijfers van eMarketer blijkt dat Amazon groter is geworden dan Google als het gaat om het zoeken naar producten. Zodoende is het voor retailers die hun product aan de man willen brengen, een heel belangrijk advertentieplatform geworden.
Deze adverteerders gaan in 2019 aan zoekopdrachten een slordige 13,12 miljard dollar uitgeven. Dat is een stijging van 22,5% ten opzichte van vorig jaar. De verwachting is dat dit in 2020 doorgroeit naar 15,65 miljard dollar.
In bed met de vijand
Analist bij eMarketer en auteur van Retail Digital Ad Spending 2019 zegt hierover tegen The Atlantic: “Veel kleine en middelgrote retailers blijven hun advertentie-uitgaven aan de zoekproducten van Amazon verhogen. Voor veel retailers is het een dubbelzijdig zwaard. Om te concurreren met Amazon geven retailers meer uit aan digitale advertenties. Maar omdat Amazon zelf een van de toonaangevende bedrijven op het gebied van digitale reclame wordt, gaat er een deel van die advertentie-dollars richting Amazon.”
Amazon is daarbij ook nog eens Google voorbij als zoekplatform voor producten. Maar voor retailers blijft Google het meest gunstig. Dat komt omdat het bedrijf de zoekfuncties van verschillende consumentenproducten steeds meer integreert. Zo krijgen retailers de kans om bijvoorbeeld zoekadvertenties te koppelen aan Google Maps. Ook is er de functionaliteit om de voorraad van een specifiek product te tonen. Hierdoor krijgen ze weer meer mensen die naar hun winkels gaan.
E-commerce
De voorspelling is dat er dit jaar 46,3% van de digitale advertentiedollars besteed wordt aan zoekresultaten. Voorheen was dit gemiddeld 41,5% van het budget. In 2020 stijgt dit verder en gaan de digitale uitgaven voor advertenties naar 47,3%. Dat is een interessante tendens zeker als je kijkt naar e-commerce en hoe dit werkt. Zo variëren de conversieratio’s van retailers die Google Shopping-advertenties gebruiken tussen de 1,1 tot 3,1 procent.
[Afbeeldingen © PureSolution – Adobe Stock]
Verder lezen over Amazon
Entertainment11.09.2024
Dit is de trailer van de Italiaanse spionageserie Citadel: Diana
vanaf donderdag 10 oktober exclusief op Prime VideoOnline26.08.2024
Amazon Alexa is nu beschikbaar in het Nederlands
Entertainment26.07.2024
Bekijk nu de trailer van The Rings of Power seizoen 2
Entertainment26.07.2024
Amazon Prime Video wil je meer laten kopen op de streamingdienst
Online15.07.2024
Nog een paar uur en Amazon Prime Day begint
Gadgets08.07.2024
5 dingen die Amazons nieuwe speaker Echo Spot interessant maken
Entertainment06.07.2024
5 redenen om F*** You Very Very Much te kijken
Coffee corner03.07.2024
Prime Video deelt de officiële trailer van Jackpot!
met Awkwafina en John CenaVerder lezen over Google
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Artificial Intelligence12.09.2024
Podcast maken? AI doet het vanaf je notities
Zeg maar niksTechnology11.09.2024
De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple
Mobile14.08.2024
5 dingen die Google vernieuwt met de Pixel 9-line-up
Gadgets13.08.2024
Subtiele smartwatch? Google kondigt Pixel Watch 3 aan
Mobile13.08.2024
Alles wat je moet weten over de nieuwe Google Pixel 9
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Search06.08.2024