Door zo nu en dan ‘ns een persbericht te publiceren wanneer je meent interessant nieuws te hebben, blijf je ’n beetje in de buurt van de spotlights. Een goedkope manier ook om je product-update, onderzoek, acquisitie of ander nieuwtje te presenteren. Wat je er inhoudelijk in zou moeten zetten, laat ik hier even zitten.
Een online-persbericht is in ieder geval een uitstekend strategisch instrument om meer traffic naar je site te halen. Maar waar let je op?
1. Neem relevante keywords op in je titel: het liefst de bedrijfsnaam in combinatie met ’t product (waarover je ’t bericht schrijft), ‘het nieuwe’ daaraan, en trigger!
2. Laat in de eerste paragraaf van je persbericht veel keywords terugkomen. Dezelfde als die in de titel voorkwamen, maar ook keywords die ’t bedrijf sowieso karakteriseren. Overdrijf niet, houd ’t wel leesbaar. Uiteindelijk schrijf je voor een publiek, niet voor zoekmachines. 3. Neem al in de eerste paragraaf een ‘hotlink’ op naar je eigen site. Schrijf informationeel, niet te commercieel. Het is een persbericht, geen product-promo. Niet iedereen heeft zin jouw persbericht uit te zingen tot ’t eind, waar meestal de link pas wordt geplaatst.
Uiteraard is de distributie van belang. Je kunt er een ANP-persbericht van maken, waardoor ’t langs de redacties van grote kranten komt, maar je kunt ’t bijvoorbeeld ook aanmelden op nieuwsbank.nl. Voor wat PR in de States, kun je sites als BusinessWire.com of MarketWire proberen. Niet alleen journalisten kijken daar rond, zoekmachines weten die sites ook goed te vinden. Je persbericht in Google News levert ook altijd een mooie klikstroon op…Probeer ’t eens, ben benieuwd naar de ervaringen!
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Mac
Online04.12.2024
Mailbird nu ook beschikbaar voor Mac: populaire e-mailclient breidt uit
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Verder lezen over Zoekmachine
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024