Door zo nu en dan ‘ns een persbericht te publiceren wanneer je meent interessant nieuws te hebben, blijf je ’n beetje in de buurt van de spotlights. Een goedkope manier ook om je product-update, onderzoek, acquisitie of ander nieuwtje te presenteren. Wat je er inhoudelijk in zou moeten zetten, laat ik hier even zitten.
Een online-persbericht is in ieder geval een uitstekend strategisch instrument om meer traffic naar je site te halen. Maar waar let je op?
1. Neem relevante keywords op in je titel: het liefst de bedrijfsnaam in combinatie met ’t product (waarover je ’t bericht schrijft), ‘het nieuwe’ daaraan, en trigger!
2. Laat in de eerste paragraaf van je persbericht veel keywords terugkomen. Dezelfde als die in de titel voorkwamen, maar ook keywords die ’t bedrijf sowieso karakteriseren. Overdrijf niet, houd ’t wel leesbaar. Uiteindelijk schrijf je voor een publiek, niet voor zoekmachines. 3. Neem al in de eerste paragraaf een ‘hotlink’ op naar je eigen site. Schrijf informationeel, niet te commercieel. Het is een persbericht, geen product-promo. Niet iedereen heeft zin jouw persbericht uit te zingen tot ’t eind, waar meestal de link pas wordt geplaatst.
Uiteraard is de distributie van belang. Je kunt er een ANP-persbericht van maken, waardoor ’t langs de redacties van grote kranten komt, maar je kunt ’t bijvoorbeeld ook aanmelden op nieuwsbank.nl. Voor wat PR in de States, kun je sites als BusinessWire.com of MarketWire proberen. Niet alleen journalisten kijken daar rond, zoekmachines weten die sites ook goed te vinden. Je persbericht in Google News levert ook altijd een mooie klikstroon op…Probeer ’t eens, ben benieuwd naar de ervaringen!
Verder lezen over Google
Online02.05.2024
Verberg nu je ex van herinneringen op Google Foto’s
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Verder lezen over Mac
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Gadgets06.09.2023
Chromebook-alternatief: Apple heeft goedkope MacBook in de maak
Cybercrime21.06.2023
Handig: Apple ID’s kunnen nu passkeys gebruiken
Relaxed inloggen op je iPhoneGadgets02.06.2023
Abonnement op een Macbook: of toch beter zelf kopen?
Technology02.06.2023
Dit verwachten we van Apple WWDC 2023 op 5 juni
Verder lezen over Zoekmachine
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search19.01.2024
Het aantal zoekopdrachten naar AI steeg in 2023 met 300%
Advertising28.12.2023
Zijn online advertenties over afvallen kwetsend rond de start van het nieuwe jaar?
Dit kan je eraan doen!Online11.12.2023
Je kunt straks eenvoudiger je favoriete zoekmachine kiezen in Chrome
Google bereidt 'DMA'-aanpassingen Chrome browser voorSearch11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Online06.12.2023
Jaaroverzicht Marktplaats: ook in 2023 scoort ‘gratis’ met 55,5 miljoen zoekopdrachten
Maar ook Vermeer & VanMoofSearch31.10.2023
Google wilde Search App standaard in iOS integreren
CEO van Google moest getuigen in de antitrust zaakSearch19.10.2023