Search24.05.2006

Conversies e-commerce sites onder de loep


1148477635brands.jpg
1148477635brands.jpg

De conversie van bezoekers op gebrande-zoektermen is hoger dan die op generieke termen; dat is de belangrijkste conclusie uit een studie van 360i, dat keek naar de klikpatronen van bezoekers op e-commerce sites. Het onderzoek is gebaseerd op 3.9 miljoen bezoekers en 5.1 miljoen kliks.

Bezoekers gebruiken in de eerste fase van hun zoektocht meer generieke termen dan branded termen. (Branded termen: merknamen, productnamen en namen van sites, behorend tot de adverteerder).

25% van de conversies vindt plaats door bezoekers die in hun klikpad op meer dan 1 ‘ad’ geklikt hadden. De hoogste conversie (9,3%) werd gescoord door bezoekers die van begin tot eind op gesponsorde koppelingen hadden geklikt. Opvallend is dat bezoekers die binnenkomen op een non-branded term, maar waarvan de laatste term een ‘ad’ was, een vrijwel gelijke conversie-ratio scoorden (8,7%).

Bezoekers die nergens in ’t klikpad ‘draaiden’ van non-branded naar branded, scoorden conversie-ratio’s die 7X lager lagen…Geen interessante groep dus..

Door met je SEM-campagne generiek traffic op ’t jusite moment in contact te brengen met je brand, ‘selecteer’ je als ’t ware kwalitatieve traffic naar je site. ‘Kwalitatief’ in de zin van ‘waarschijnlijker dat men converteert’.

Nog een interessante conclusie uit ’t onderzoek van 360i: De gemiddelde ‘converterende bezoeker (jaja, lekkere taal..), klikt meer dan 15% meer ad’s aan, alvorens hij z’n aankoop doet. Dat kan zijn door de brand offline al te hebben ervaren, door sowieso erg merkgericht te kopen, of doordat hij nauwelijks onderscheid maakt tussen ad’s en organische resultaten…Lees verder

Verder lezen over E-Commerce

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth
​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen