Nog een verslag van Search in Sweden: Je merkt dat zelfs de guru’s uit de Search wereld als Mike Grehan en Danny Sullivan niet vies zijn van het opzoeken van de lijn van wat wel en niet mag volgens de richtlijnen van Google. Als het niet goed schiks kan, dan maar kwaad schiks. Het valt me op dat we in Nederland tegenwoordig zorgvuldig volgens de regeltjes werken.
In het buitenland is dat wel anders en gaan ze graag de discussie met de Search Engines aan, omdat relevantie boven alles zou moeten staan, met of zonder spam methodes om dat te bereiken. Relevante spam noemen ze het. Linking is het allerbelangrijkste en we gaan een compleet nieuw tijdperk tegemoet op dit gebied.
Ook over meten en weten wordt weer veel gespeculeerd. Bij het congres ‘boter bij de vis’ werd al aangehaald dat veel marketeers niet WILLEN meten. In de US en UK is dit wel anders. Er wordt veel geld uitgegeven aan meten om verder te kunnen optimaliseren. Er is veel geduld voor het optimaliseren voor zowel Search Engine Ranking als Search Engine Advertising en bedrijven zijn bereid zelf veel tijd en energie te investeren in Search Marketing. Ze zien dat Search Marketing vele malen effectiever is dan de traditionele marketing kanalen.
Conversies zijn ook weer aan de orde. Wat is nu een conversie en hoe bepaal je de waarde hiervan. Veel bedrijven hebben hier geen idee van, maar ook hier is vooral trial en error het model dat bedrijven aan moeten durven. Veel testen en veel afwisseling is de enige manier. Daarnaast zie je dat bijvoorbeeld het werken met keyword insertion bij Google Adwords niet meer zoveel waarde heeft, omdat teveel adverteerders het gebruiken. De traditionele ads winnen het vaak van de smart ads als het gaan op CTR en CPA.
Overall feeling is dat we het in Nederland goed doen. Er komt nog veel aan, maar het is lastig je dat op voor te bereiden. Je merkt dat bepaalde nieuwe producten van Google en MSN aanslaan in specifieke landen. Hierin bepalen cultuur, trends en ontwikkeling van het gebruik van Internet zelf, vaak het succes van de lancering van deze nieuwe Search producten.
We gaan een mooie toekomst tegemoet!
Arno en Rogier Checkit.nl
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over MSN
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
Mobile12.12.2014
MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland
Nieuws30.09.2014
Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland
Online08.09.2014
Dit is het nieuwe MSN platform
beta-versieOnline31.08.2014
De langzame dood van MSN Messenger
Technology30.01.2013
MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik
Technology07.11.2012
Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype
Technology26.03.2012