Search17.09.2018

​5 veelgemaakte fouten van kleine bedrijven


Kleine bedrijven domineren vaak de lokale vindbaarheid in Google. Als hun zoekmachineoptimalisatie goed is ingericht tenminste. Met een paar klikken pas je een website aan, en dan maar wachten tot de klanten komen binnenstromen. Toch? Helaas is het niet zo gemakkelijk om online gevonden te worden. Ook benieuwd naar fouten die kleine bedrijven vaak maken en nog belangrijker, hoe deze te voorkomen? In dit blog delen vijf veelgemaakte fouten en de beste tips zodat je wél gevonden wordt door jouw klanten!

Fout 1: SEO zien als een korte termijnstrategie

SEO werkt niet zoals een ander advertentiekanaal. Het is geen “pay to play” zoals een advertentie op de radio of tv. Google maakt de regels, en om vindbaar te zijn moet je je aan die regels houden. Een SEO-specialist helpt je hierbij. Door die expertise in te schakelen word je begeleid door een steeds veranderend landschap dat je flink rendement kan opleveren. Maar vergis je niet, want er zijn geen garanties en een goede SEO-specialist vertelt je dit ook. Professionals kunnen betrouwbare strategieën opzetten om posities, verkeer en conversies te verbeteren. Maar let wel: er zijn ruim 200 variabelen (zo niet veel meer) in het algoritme van Google en niemand is al deze factoren de baas. De vraag is ook of je wel bezig moet zijn met al deze factoren. Ondanks de uitdagingen heeft SEO een van de hoogste rendementen van alle digitale marketingkanalen. Als je op (te) korte verwacht dat SEO gaat renderen, dan kan dat resulteren in teleurstellingen. En precies om díe reden kunnen diegenen die op de juiste manier in SEO investeren enorme voordelen behalen, en een rendement bereiken dat ieder ander marketingkanaal overtreft.

Fout 2: Achteraf een SEO-strategie opstellen

Vaak besluiten kleine ondernemers om naar SEO te kijken nadat ze een nieuw ontworpen website gelanceerd hebben. Ze willen de bestaande posities niet verliezen, maar in de ontwikkeling houden web ontwikkelaars daar vaak geen rekening mee. Daarom kan je een SEO-specialist niet vroeg genoeg bij het proces betrekken. Om de posities te behouden moet je SEO wel over de gehele linie in gedachten houden. De gecreëerde inhoud, de lay-out van de site, de informatie-architectuur, individuele pagina-inhoud, alle toegevoegde en verwijderde pagina’s en pagina’s met URL-wijzigingen kunnen allemaal een enorme invloed hebben op de posities van jouw website. Zo zijn er nog veel meer variabelen, die waarschijnlijk niet bij jouw web ontwikkelaar op het netvlies gebrand staan. Een SEO-specialist die vanaf de start betrokken is kan voorkomen dat er achteraf aanpassingen gedaan moeten worden.

Fout 3: Je web ontwikkelaar als duizendpoot inschakelen

Natuurlijk kennen goede web ontwikkelaars de basis van SEO, maar er is niemand die zowel over volledige webdesign kennis beschikt als SEO-kennis. In beide werelden is er zoveel informatie beschikbaar en gaan de ontwikkelingen zo snel dat niemand in beide gespecialiseerd kan zijn. Natuurlijk kent een goede webdesigner de basis van SEO, maar het zijn twee verschillende specialiteiten. Zelfs de weinige webdesigners die veel kennis hebben van SEO zullen niet beschikken over de middelen, ervaringen en de vaardigheden die nodig zijn om een SEO-campagne op te zetten én te managen. Als een webdesigner het wel aanbiedt, houd dan in het achterhoofd dat die je goed op weg kan helpen. Het is alleen niet realistisch om een hoogwaardige groeistrategie te verwachten.

Fout 4: De verkeerde zoekwoorden gebruiken

Veel bedrijven kiezen de verkeerde zoekwoorden en maken geen onderscheid tussen short- en longtail zoekwoorden. Nog even kort samengevat: De short tail zoekwoorden zijn vaak een paar zoekwoorden waar veel op Gegoogeld wordt, bijvoorbeeld “fiets”. Het wordt veel specifieker wanneer je “Lichtgewicht herenfiets met 21 versnellingen” als zoekterm ingeeft. Deze combinatie wordt een long tail zoekwoord genoemd. Wanneer je alleen op “fiets” Googelt is de kans groot dat je nog aan het oriënteren bent, en geen specifieke blouse in gedachten hebt. Maar wanneer er gezocht wordt op “Lichtgewicht herenfiets met 21 versnellingen” is er een duidelijke zoekintentie, en waarschijnlijk ook een bepaalde gelegenheid om deze te dragen;). Iemand die een long tail zoekwoord ingeeft gaat vaker tot conversie over omdat die zich verder in de sales funnel bevindt. Diegene heeft er simpelweg meer over nagedacht en is al een stuk verder in zijn oriëntatieproces. Het advies is dus simpel: optimaliseer op de zoekwoorden waar jouw klant op zoekt! Lees ook dit blog.

De juiste zoekwoorden kan je vinden met een zoekwoorden onderzoek. Hulpmiddelen zoals SEMrush (betaald), KWFinder (betaald) en Google Trends (gratis) zijn hier geschikt voor. Door een zoekwoord in te geven, kom je erachter hoe vaak daarop gezocht wordt en de verwante zoekwoorden. Naast deze zijn er nog tal van SEO tools. Een ideale startplek voor zoekwoorden onderzoek dus! En om bij het onderwerp te blijven: Google Trends geeft ook aan in welke regio er gezocht is.

Fout 5: Google Mijn Bedrijf nog niet aangemaakt

Wanneer je “bloemist” intypt op Google, zie je meer dan 81 miljoen resultaten. De eerste bloemisten die je dan vindt, zijn de lokale zoekresultaten. Deze zoekresultaten worden boven de organische resultaten weergegeven en kunnen getoond worden omdat de bedrijven een “Google Mijn Bedrijf”-profiel hebben aangemaakt. Google wil de bezoeker graag zo goed mogelijk helpen bij wat zij zoeken, in dit geval een bloemetje. Door de lokale zoekresultaten boven de organische resultaten weer te geven, maken zij het de gebruiker zo gemakkelijk mogelijk om een boeket te kopen. De gebruiker krijgt immers direct te zien welke bloemisten in de buurt zijn. Maar ook voor bedrijven zijn er diverse voordelen aan verbonden om een account aan te maken. Klanten hebben álle bedrijfsinformatie direct voorhanden en weten je te vinden met Google Maps. Daarnaast kunnen klanten direct reviews achterlaten over jouw bedrijf die ook voor anderen zichtbaar zijn. Vergis je dus niet: De lokale zoekresultaten staan los van de organische zoekresultaten. Met alleen een website kom je niet bij de lokale zoekresultaten te staan.

Inmiddels heeft Google ook “Menu” en “Services” toegevoegd. Vooralsnog worden deze twee functies alleen op mobiele apparaten getoond. Deze toevoegingen zijn beschikbaar voor bedrijven in de horeca-, gezondheids-, en dienstenbranche. Zo kunnen menu’s direct geüpload worden en andere bedrijven in andere sectoren kunnen prijslijsten beschikbaar stellen. Zo kunnen klanten direct zien wat je te bieden hebt zonder door te (hoeven) klikken naar je website.

Het werkt! Het verkeer op de website én de conversies nemen toe!

Om te kunnen vaststellen of SEO echt wat oplevert zal je data moeten analyseren. Google Analytics is gratis en kan je hierbij helpen. Er kunnen zo ook specifieke doelen ingesteld worden en je kunt duidelijk aflezen hoe je conversies tot stand komen. Mocht je Google Analytics toch niet prettig vinden werken, dan is SEMRush ook een goede tool. SEMRush geeft duidelijk aan hoe zichtbaar je bent. Als je posities stijgen en het organisch verkeer neemt toe, dan begint je SEO-strategie te werken. Ondanks de behoefte aan SEO-expertise, zijn er goede websites doe je op weg kunnen helpen waardoor ook jij online kan groeien.

Heb jij een van de tips al doorgevoerd in jouw bedrijf? Of heb je nog andere tips voor lokale ondernemingen? Laat dan een reactie achter.

Deze blogpost is geschreven door Mark van Tuel, Founder Ompro.nl

...

Verder lezen over Bedrijven

5 redenen waarom Nederlandse startups verdwijnen

In Nederland schijnen steeds meer startups te verdwijnen. Ze pakken hun biezen en wel om deze vijf redenen.

Startups10.12.2024

5 redenen waarom Nederlandse startups verdwijnen

Het belang van teambuilding voor een sterk team

Teambuilding is cruciaal voor het succes van een bedrijf. Het gaat verder dan alleen maar een leuke dag samen doorbrengen; het versterkt de banden tussen collega's, verbetert de communicatie en verhoogt de algehele productiviteit. Door gezamenlijke activiteiten te ondernemen buiten de kantooromgeving, krijgen teamleden de kans om elkaar op een andere manier te leren kennen. Dit kan verborgen talenten en sterke punten aan het licht brengen die normaal niet zichtbaar zijn tijdens de dagelijkse werkzaamheden.

DC Business09.12.2024

Het belang van teambuilding voor een sterk team

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

Stel je voor, je runt een broodjeszaak of een sportschool. Lekker lokaal, waardoor je vrienden en kennissen kunt optrommelen om naar jouw zaak te komen. Nu is dat altijd een goed idee en mond-tot-mond-reclame kan ver komen, maar je kunt eigenlijk niet zonder het internet. Misschien associeer je een lokale winkel op de straathoek niet zozeer met het grote wereldwijde web, maar het is toch wel verstandig om dat wel te doen.

Search22.11.2024

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Een verjaardag, een babyshower, een huwelijk, een tijdelijke oefenzaal met je koor, een zakelijke bijeenkomst: er kunnen talloze redenen zijn om een zaaltje te huren. Het is vaak best een overweging, want het kost geld en er is veel mogelijk. Zo zorg je dat je er geen hoofdpijn van krijgt, maar vooral van profiteert. Dit zijn 4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt.

Lifestyle20.11.2024

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

Nieuws06.11.2024

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Winnaar van de Top 250 Golden Scaler Award
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Post is door e-mail iets minder belangrijk geworden voor privépersonen, maar voor bedrijven is het nog steeds belangrijk. Nu is dat al een reden om te kiezen voor een zakelijk postadres, maar er zijn meer voordelen die kleven aan zo’n adres.

DC Business11.10.2024

5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Verder lezen over Nederland

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

Naar aanleiding van de contacten met verschillende wolvendeskundigen heb ik inmiddels voldoende informatie verzameld om nog beter te kunnen duiden waar precies de blinde vlekken van de meeste Nederlandse wolvendeskundigen zitten. Uitzonderingen daargelaten negeren wolvendeskundigen belangrijke historische tijdperken en hun wetenschappelijke werken. Bovendien laten ze zich bij voorkeur leiden door geromantiseerde en naïeve vooronderstellingen met betrekking tot zgn. ideale natuurlijke omstandigheden.

Online11.12.2024

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

Wat kost een verkeersbord eigenlijk?

Je hoort wel eens dat verkeersborden of straatnaambordjes worden gestolen. Vaak door dronken jongeren, die het dan als een trofee op hun kamer hangen. Eigenlijk helemaal niet nodig, want je kunt zo’n verkeersbord ook gewoon zelf kopen.

Lifestyle05.12.2024

Wat kost een verkeersbord eigenlijk?

Geen Formule 1 Grand Prix van Zandvoort meer na 2026

Na 2026 is er geen Grand Prix van Zandvoort meer. De organisatie van de race wil de handdoek in de ring gooien.

Automotive04.12.2024

Geen Formule 1 Grand Prix van Zandvoort meer na 2026

Hoe konden Nederlandse wolvendeskundigen er zo faliekant naast zitten?

Biologen en wolvenexperts hebben het ons jarenlang verzekerd. Wolven zouden mensen mijden en van nature schuw zijn. Het tegendeel lijkt inmiddels echter waar te zijn. Wolven wandelden al meermaals onverschrokken door dorpen of wijken en mijden ook in de vrije natuur mensen bepaald niet.

Nieuws04.12.2024

Hoe konden Nederlandse wolvendeskundigen er zo faliekant naast zitten?

Bestelbusjes mogen langer de zero-emissiezone in

Je kunt straks nog langer met bepaalde dieselbedrijfswagens in het zero-emissiegedeelte van de stad rijden. 

Automotive25.11.2024

Bestelbusjes mogen langer de zero-emissiezone in

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Je wil aan het einde van het jaar bezig zijn met je kerstboom optuigen, maar je zal je toch ook over je zorgverzekering moeten buigen.

Nieuws20.11.2024

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Biologen en wolvenexperts hebben het ons jarenlang verzekerd. Wolven zouden mensen mijden en van nature schuw zijn. Het tegendeel lijkt inmiddels echter waar te zijn. Wolven wandelden al meermaals onverschrokken door dorpen of wijken en mijden ook in de vrije natuur mensen bepaald niet. Als gevolg hiervan neemt de lijst van confrontaties met wolven alsmaar in omvang toe.

Nieuws14.11.2024

Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijk

Verder lezen over SEO

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

Stel je voor, je runt een broodjeszaak of een sportschool. Lekker lokaal, waardoor je vrienden en kennissen kunt optrommelen om naar jouw zaak te komen. Nu is dat altijd een goed idee en mond-tot-mond-reclame kan ver komen, maar je kunt eigenlijk niet zonder het internet. Misschien associeer je een lokale winkel op de straathoek niet zozeer met het grote wereldwijde web, maar het is toch wel verstandig om dat wel te doen.

Search22.11.2024

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

In een recente ontwikkeling, gepubliceerd op 8 augustus 2023, heeft Google aangekondigd dat er minder rich snippets van het FAQ- en HowTo-formaat vertoond zullen worden in de Google Zoekresultaten. Deze verandering heeft...

Search15.08.2023

Wat de verminderde vertoning van FAQ-snippets in zoekresultaten voor jouw SEO betekent

Verder lezen over Zoekmachine

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

Enerzijds omdat jongeren bijvoorbeeld al vaker zoeken via social media zoals TikTok en Instagram, maar binnenkort ook omdat AI-bonzen zich er nu mee gaan bemoeien.

Search01.11.2024

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

Zoek jij ooit wel eens iets op een andere zoekmachine dan die van Google? We achten de kans klein. Google is zelfs een monopolist geoordeeld.

Search06.08.2024

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

OpenAI heeft met de introductie van SearchGPT een nieuwe mijlpaal bereikt in de wereld van kunstmatige intelligentie en zoektechnologie. Dit prototype combineert geavanceerde AI-modellen met realtime webinformatie, waardoor gebruikers snel en nauwkeurig antwoorden kunnen verkrijgen via een gebruiksvriendelijke conversatie-interface.

Artificial Intelligence01.08.2024

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie