Search18.08.2009

Google Insights for Search, nu beschikbaar in het Nederlands


google-insights-for-search-nu-beschikbaa.jpg
google-insights-for-search-nu-beschikbaa.jpg

Google Insights for Search, de tool die je in staat stelt om meer te weten te komen over zoektrends, uitgesplitst naar regio en tijdstip, is met ingang van vandaag beschikbaar in het Nederlands. Met Google Insights for Search kun je de populariteit van zoekopdrachten vergelijken en analyseren en kun je inzicht krijgen in de huidige tijdsgeest.
 
Vanaf vandaag biedt Insights tevens een reeks van nieuwe diensten. Je kunt Insights nu gebruiken om zoektrends voor bepaalde trefwoorden te laten voorspellen aan de hand van historische trends en zoekpatronen. Daarnaast kun je kun je  de belangstelling voor bepaalde zoektermen door de tijd heen raadplegen door ze op een geanimeerde kaart te laten weergeven. Deze kaarten geven aan hoe de belangstelling voor bepaalde zoektermen zich door de tijd heen in verschillende regio’s ontwikkelt.

Met behulp van Insights kun je onder meer het volgende doen:
 
– De verwachte toekomstige populariteit van zoekopdrachten raadplegen – met behulp van de voorspellingsfuncties kun je achterhalen met welke frequentie er naar verwachting door gebruikers naar een bepaald onderwerp zal worden gezocht.

– Een geanimeerde kaart raadplegen – bekijk hoe de wereldwijde belangstelling voor een bepaald onderwerp zich door de tijd heen ontwikkelt.

– Vergelijkende grafieken in je website opnemen – je kunt nu op eenvoudige wijze alle grafieken van Insights for Search aan je website toevoegen.

– Zoektrends– je kunt nu nagaan of de belangstelling van gebruikers voor een bepaald onderwerp stijgt of juist daalt. Om de populariteit van trefwoorden te vergelijken, voer je simpelweg de verschillende trefwoorden in, gescheiden door een komma.

– Regionale interesse – Ga na in welke landen, steden en regio’s de meeste belangstelling voor een bepaald onderwerp is. Klik op een locatie op de populariteitskaart om meer te weten te komen over de zoekfrequentie in een specifieke regio.

– De meest populaire en in populariteit stijgende zoekopdrachten – je kunt nu achterhalen welke zoekopdrachten die met jouw interesses verband houden het populairst zijn, en welke trefwoorden in populariteit toenemen.

– Inzichten verfijnen per categorie – je kunt nu de meest populaire zoekopdrachten raadplegen voor een specifieke categorie, zoals ‘Bekende personen’, of populaire zoekopdrachten voor ‘Automerken’. Om gedetailleerde resultaten te verkrijgen kun je een datum, regio of onderwerp opgeven.
 
“Insights for Search geeft je een kijkje in de tijdsgeest “, aldus Yossi Matias, directeur van het R&D Center van Google Israël, waar Trends and Insights for Search wordt ontwikkeld. “Datgene waar de wereldwijde gebruikers van Google naar zoeken, biedt inzicht in wat mensen overal ter wereld interessant vinden. Inzicht in brede trends kan van onschatbare waarde zijn voor adverteerders, marketeers en iedereen die meer over de wereld om zich heen wil weten”.
 
Je kunt Google Insights for Search uitproberen op www.google.nl/insights/search.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken