De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Google Insights for Search, de tool die je in staat stelt om meer te weten te komen over zoektrends, uitgesplitst naar regio en tijdstip, is met ingang van vandaag beschikbaar in het Nederlands. Met Google Insights for Search kun je de populariteit van zoekopdrachten vergelijken en analyseren en kun je inzicht krijgen in de huidige tijdsgeest.
Vanaf vandaag biedt Insights tevens een reeks van nieuwe diensten. Je kunt Insights nu gebruiken om zoektrends voor bepaalde trefwoorden te laten voorspellen aan de hand van historische trends en zoekpatronen. Daarnaast kun je kun je de belangstelling voor bepaalde zoektermen door de tijd heen raadplegen door ze op een geanimeerde kaart te laten weergeven. Deze kaarten geven aan hoe de belangstelling voor bepaalde zoektermen zich door de tijd heen in verschillende regio’s ontwikkelt.
Met behulp van Insights kun je onder meer het volgende doen:
– De verwachte toekomstige populariteit van zoekopdrachten raadplegen – met behulp van de voorspellingsfuncties kun je achterhalen met welke frequentie er naar verwachting door gebruikers naar een bepaald onderwerp zal worden gezocht.
– Een geanimeerde kaart raadplegen – bekijk hoe de wereldwijde belangstelling voor een bepaald onderwerp zich door de tijd heen ontwikkelt.
– Vergelijkende grafieken in je website opnemen – je kunt nu op eenvoudige wijze alle grafieken van Insights for Search aan je website toevoegen.
– Zoektrends– je kunt nu nagaan of de belangstelling van gebruikers voor een bepaald onderwerp stijgt of juist daalt. Om de populariteit van trefwoorden te vergelijken, voer je simpelweg de verschillende trefwoorden in, gescheiden door een komma.
– Regionale interesse – Ga na in welke landen, steden en regio’s de meeste belangstelling voor een bepaald onderwerp is. Klik op een locatie op de populariteitskaart om meer te weten te komen over de zoekfrequentie in een specifieke regio.
– De meest populaire en in populariteit stijgende zoekopdrachten – je kunt nu achterhalen welke zoekopdrachten die met jouw interesses verband houden het populairst zijn, en welke trefwoorden in populariteit toenemen.
– Inzichten verfijnen per categorie – je kunt nu de meest populaire zoekopdrachten raadplegen voor een specifieke categorie, zoals ‘Bekende personen’, of populaire zoekopdrachten voor ‘Automerken’. Om gedetailleerde resultaten te verkrijgen kun je een datum, regio of onderwerp opgeven.
“Insights for Search geeft je een kijkje in de tijdsgeest “, aldus Yossi Matias, directeur van het R&D Center van Google Israël, waar Trends and Insights for Search wordt ontwikkeld. “Datgene waar de wereldwijde gebruikers van Google naar zoeken, biedt inzicht in wat mensen overal ter wereld interessant vinden. Inzicht in brede trends kan van onschatbare waarde zijn voor adverteerders, marketeers en iedereen die meer over de wereld om zich heen wil weten”.
Je kunt Google Insights for Search uitproberen op www.google.nl/insights/search.
Verder lezen over Google
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Search26.11.2024
Google Lens krijgt flinke AI-updates: video’s maken en zoeken met je stem
Online25.11.2024