Search23.10.2008

Search advertising blijft complex


search-advertising-blijft-complex.jpg
search-advertising-blijft-complex.jpg

Over drie jaar zal in betaalde zoekreclame een bedrag van meer dan 26,8 miljard dollar worden geïnvesteerd. Dat is de uitkomst van een onderzoek van Jupiter Research. Er wordt echter aan toegevoegd dat vooral de grootste bedrijven moeilijkheden ondervinden om hun campagnes te beheren. Uit het onderzoek blijkt dat 92% van de grote marketeers hun bestedingen aan search advertising met gemiddeld 22% zouden opschroeven indien er een aantal hindernissen op het gebied van technologie en management weggewerkt worden.

Problemen zijn vooral het gebrek aan personeel om deze campagnes te coördineren, twijfels over de return-on-investment en het behalen van financiële doelstellingen, de moeilijkheden om de efficiëntie van de campagnes tegenover het management aan te tonen en een gebrek aan instrumenten om grootschalige campagnes op te zetten.

Uit het onderzoek is gebleken dat 85% van de marketeers aanvoert dat het management van betaalde zoekreclame complexer wordt. Volgens 44% is het opzetten van een zoekreclame-campagne ingewikkelder dan het leiden van een politieke verkiezingscampagne.

De onderzoekers stelden vast dat 78% van de respondenten van mening is dat het beheer van omvangrijke lijsten met sleutelwoorden bijzonder omslachtig is. Daarnaast zegt 69% dat de bestaande toepassingen niet robuust genoeg zijn voor hun noden, terwijl 59% van mening is op dit ogenblik te weinig personeel te hebben om campagnes met betaalde zoekopdrachten op te zetten.

Toch blijft zoekmarketing voor veel marketeers een topprioriteit,” aldus Jupiter. Bijna 80 procent van de marketeers verhoogt elk jaar zijn budget voor zoekmarketing.

Via: Managing 21

...

Verder lezen over Zoekmachine

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

Enerzijds omdat jongeren bijvoorbeeld al vaker zoeken via social media zoals TikTok en Instagram, maar binnenkort ook omdat AI-bonzen zich er nu mee gaan bemoeien.

Search01.11.2024

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

Zoek jij ooit wel eens iets op een andere zoekmachine dan die van Google? We achten de kans klein. Google is zelfs een monopolist geoordeeld.

Search06.08.2024

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

OpenAI heeft met de introductie van SearchGPT een nieuwe mijlpaal bereikt in de wereld van kunstmatige intelligentie en zoektechnologie. Dit prototype combineert geavanceerde AI-modellen met realtime webinformatie, waardoor gebruikers snel en nauwkeurig antwoorden kunnen verkrijgen via een gebruiksvriendelijke conversatie-interface.

Artificial Intelligence01.08.2024

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie