De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Er zijn een hoop marketeers die vinden dat ‘Display Ads’, de ‘ouderwetse’ advertenties in een plaatje, niet meer van deze tijd zijn, niet werken en dus maar weg moeten. Het Amerikaanse bedrijf Eyeblaster is het daar niet mee eens. Zij lanceerden daarom gisteren “Connect for Search” waarmee een bezoeker die op een banner klikt dertig dagen gevolgd wordt.
Eyeblaster heeft meteen een aardige launching customer: LG Electronics ziet wel wat in de dienst en gebruikt het achter haar banners.
Eigenlijk is het principe heel simpel en helemaal niet nieuw. Op het moment dat een bezoeker een banner aanklikt wordt een cookie geplaatst. Hierdoor kan de bezoeker dertig dagen gevolgd worden.
Eyeblaster hoopt met de data die uit dat volgen gehaald wordt aan te tonen dat Display Ads wél werken. Ze denken dat in veel gevallen uiteindelijk door middel van zoeken de bezoeker alsnog een aankoop zal doen.
Mediabureau Mindshare New York gebruikt de beta-versie van Eyeblaster al langer en ziet resultaten: “Using Channel Connect for Search and Display, Mindshare was able to pinpoint crucial campaign data and draw important insights about the interaction of our search and display ads,”. Hierbij werd een duidelijke groei gesignaleerd op keywordsearch performance bij display advertenties.
Uiteindelijk draait het dus om meer data. Hoe meer je weet van de bezoeker hoe beter je kan inschatten of advertenties werken. Wat interessant kan zijn is dat je bezoekers over meerdere kanalen kan gaan volgen door het te integreren met statistiekentools.
Of het echt een ‘revolutie’ in de advertising wereld wordt waag ik te betwijfelen, maar het is wel altijd leuk dit soort dingen uit te proberen. Al in 2005 wees een studie van Yahoo! uit dat online display ads zorgen voor een verhoging van het aantal zoekresultaten, dus misschien is het zo gek nog niet.
Verder lezen over Analytics
Search22.11.2024
Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
Search13.04.2021
De voordelen van goede een goede SEO-strategie en linkbuilding
Search12.04.2021
Google komt met handige updates in Search Console
Zo zijn je website statistieken in nog meer detail te analyseren!Online08.02.2021
Google Analytics 4 (GA4) – Wat zijn de grootste verschillen en de voor- en nadelen?
DC Business11.12.2019
Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op
Bij Global Founders Capital en BAMOnline11.09.2019
SAP Analytics Cloud biedt ASICS realtime inzicht in prestaties
Marketing28.08.2019
De belangrijkste thema’s van de vijfde editie van Big Data Expo
Verder lezen over LG
Gadgets03.07.2024
LG neemt Nederlandse smarthomeplatform Homey over
Gadgets08.01.2024
CES 2024: De toekomst van televisie is transparant
Gadgets16.05.2023
Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?
Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerkenGadgets05.01.2023
LG komt met een televisie die bijna draadloos is: zo kan dat
Gadgets30.12.2022
Wordt 2023 het jaar van de koelkast?
Mobile29.12.2022
Smartphone camera module met periscopische lens van LG
Gadgets04.09.2022
IFA 2022: als het maar vouwt en buigt
Gadgets03.09.2022