Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing, beter bekend als Yahoo ‘Panama’, verlaagt de kosten voor zoekmachine adverteren, terwijl de kosten voor zoekmachine adverteren in het algemeen verder stijgen en het rendement op zoekmachine adverteren afneemt.
Dit en meer concludeert het onlangs uitgevoerde ‘Search Trend Report‘ onderzoek van Performics (de ‘performance marketing’ divisie van DoubleClick) over het tweede kwartaal van 2007 in de VS.
Resultaten Performics Q1 2007 Search Trend Report De resultaten van het onderzoek laten de volgende trends in zoekmachine adverteren in het tweede kwartaal in de VS zien: – De gemiddelde kosten per klik (CPC) en kosten per zoekwoord (CPK) zijn verder gestegen.
– De gemiddelde kosten per klik (CPC) groeide harder dan de gemiddelde kosten per zoekwoord, omdat de zoekwoorden met een hogere CPC niet zoveel kliks kregen als de minder dure zoekwoorden.
– De zoekmachine advertentie campagnes gericht op conversie laat een stijging zien van ruim 30% meer transacties.
– Ondanks de stijging van transacties, is het rendement op de investering (ROI) met ruim 40% gedaald, met name vanwege de stijgende kosten en het inzetten van zoekmachine adverteren voor naamsbekendheid (branding)
– De kosten per conversie bij Yahoo! Search Marketing zijn gedaald als gevolg van betere posities. Ook de gemiddelde kosten per klik bij Yahoo! Search Marketing zijn gedaald.
Het onderzoek is gebaseerd op 50 actuele zoekmachine advertentie campagnes beheerd door zoekmachine marketing specialisten van Performics, waarbij gebruik is gemaakt van het advertentie beheer systeem DART van DoubleClick.
Yahoo! Search Marketing in Nederland Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing is sinds vorige week ‘live’ in Nederland. De komende tijd worden alle oude ‘accounts’ gemigreerd naar het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing
In Nederland is Yahoo! Search Marketing de tweede speler op aanzienlijke afstand van Google AdWords. De oorzaak is hoofdzakelijk te vinden in het enorme gebruik van Google (94% bestempelt Google als meest gebruikte zoekmachine).
Performics, DoubleClick & Google Performics is in de VS een grote speler op het gebied van zoekmachine marketing. Het blijft een aparte situatie dat Google met de overname van DoubleClick een grote speler in zoekmachine marketing heeft gekocht.
Deze situatie doet zich ook voor na de overname van aQuantive door Microsoft, waarmee het grootste advertentie bedrijf van de VS, Avenue A | Razorfish, is overgenomen.
Het kan bijna niet anders dat deze situatie op termijn een belangen verstrengeling teweeg brengt. Wat denk jij?
Via DM News
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Microsoft
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online18.11.2024
Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024