Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing, beter bekend als Yahoo ‘Panama’, verlaagt de kosten voor zoekmachine adverteren, terwijl de kosten voor zoekmachine adverteren in het algemeen verder stijgen en het rendement op zoekmachine adverteren afneemt.
Dit en meer concludeert het onlangs uitgevoerde ‘Search Trend Report‘ onderzoek van Performics (de ‘performance marketing’ divisie van DoubleClick) over het tweede kwartaal van 2007 in de VS.
Resultaten Performics Q1 2007 Search Trend Report De resultaten van het onderzoek laten de volgende trends in zoekmachine adverteren in het tweede kwartaal in de VS zien: – De gemiddelde kosten per klik (CPC) en kosten per zoekwoord (CPK) zijn verder gestegen.
– De gemiddelde kosten per klik (CPC) groeide harder dan de gemiddelde kosten per zoekwoord, omdat de zoekwoorden met een hogere CPC niet zoveel kliks kregen als de minder dure zoekwoorden.
– De zoekmachine advertentie campagnes gericht op conversie laat een stijging zien van ruim 30% meer transacties.
– Ondanks de stijging van transacties, is het rendement op de investering (ROI) met ruim 40% gedaald, met name vanwege de stijgende kosten en het inzetten van zoekmachine adverteren voor naamsbekendheid (branding)
– De kosten per conversie bij Yahoo! Search Marketing zijn gedaald als gevolg van betere posities. Ook de gemiddelde kosten per klik bij Yahoo! Search Marketing zijn gedaald.
Het onderzoek is gebaseerd op 50 actuele zoekmachine advertentie campagnes beheerd door zoekmachine marketing specialisten van Performics, waarbij gebruik is gemaakt van het advertentie beheer systeem DART van DoubleClick.
Yahoo! Search Marketing in Nederland Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing is sinds vorige week ‘live’ in Nederland. De komende tijd worden alle oude ‘accounts’ gemigreerd naar het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing
In Nederland is Yahoo! Search Marketing de tweede speler op aanzienlijke afstand van Google AdWords. De oorzaak is hoofdzakelijk te vinden in het enorme gebruik van Google (94% bestempelt Google als meest gebruikte zoekmachine).
Performics, DoubleClick & Google Performics is in de VS een grote speler op het gebied van zoekmachine marketing. Het blijft een aparte situatie dat Google met de overname van DoubleClick een grote speler in zoekmachine marketing heeft gekocht.
Deze situatie doet zich ook voor na de overname van aQuantive door Microsoft, waarmee het grootste advertentie bedrijf van de VS, Avenue A | Razorfish, is overgenomen.
Het kan bijna niet anders dat deze situatie op termijn een belangen verstrengeling teweeg brengt. Wat denk jij?
Via DM News
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Google
Online02.05.2024
Verberg nu je ex van herinneringen op Google Foto’s
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Verder lezen over Microsoft
Online22.04.2024
Een realistische video van jou is gemaakt met één foto
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online11.04.2024
Windows 11 wordt voorzien van meer reclame
Gaming05.04.2024
Xbox krijgt een AI-chatbot die nu al tegenvalt
Technology01.04.2024
Tijdmachine: Microsoft Bob was Microsoft voor beginners
Marketing01.04.2024
Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden
Gaming28.03.2024
Komt er een witte, discloze Xbox Series X?
Online14.03.2024