De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Net als voorgaande jaren heeft Sinterklaas ook dit jaar weer voor een flinke e-commerceboost gezorgd. In de 5 weken voorafgaand aan 5 december heeft de goedheiligman online zo’n € 340,9 miljoen besteed aan cadeaus en andere producten voor pakjesavond. Dit zorgde gedurende die periode voor een weekomzet die 28% hoger ligt dan in een reguliere week. Zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org.
Hogere weekomzet
De laatste cijfers uit de Thuiswinkel Markt Monitor, het kwartaalonderzoek naar de online bestedingen in Nederland, laten zien dat Nederlandse consumenten in de eerste 9 maanden van 2018 gemiddeld € 243,5 miljoen per week online besteden. In de periode tussen 1 november en 5 december wordt er mede dankzij Sinterklaas per week gemiddeld € 311,7 miljoen via internet uitgegeven aan producten en diensten.
Hierbij moet opgemerkt worden dat ook de groeiende populariteit van retailfeestdagen als Singles’ Day en het Black Friday-weekend (inclusief Cyber Monday) hierbij een rol spelen.
Ook volgend jaar een nieuw records
“Tellen we de totale online bestedingen binnen de afgelopen vijf weken bij elkaar op, dan komen we op een bedrag van bijna € 1,6 miljard uit,” aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “Daarmee breekt Sinterklaas dit jaar opnieuw een record. Maar nu de buitenlandse shopfeesten ook in Nederland nog verder zijn ingeburgerd, verwachten we dat dit record volgend jaar opnieuw moeiteloos gebroken wordt.”
Wat geven we voor cadeaus
Dit jaar zijn onder andere de volgende cadeaus populair:
Kinderspeelgoed/games:
- Poopsie Slime Surprise! Pack
- LEGO (DUPLO)
- Battlefield V
- Red Dead Redemption 2
Gezelschapsspellen:
- Qwixx
- Azul
- Monopoly Classic
Muziek:
- Kinderen voor Kinderen 39 – Kom Erbij!
- K3 – K3 Roller Disco
- Anouk – Wen D’r Maar Aan
Boeken:
- Jochem Myjer – De Gorgels en het geheim van de gletsjer
- Michelle Obama – Mijn verhaal
- Paulien Cornelisse – Taal voor de leuk
- Berthold Gunster – Ja-maar – Omdenken in communicatie
Films/series:
- Het Paard van Sinterklaas-boxset
- The Incredibles 2
- Freek Vonk Box
- Casper en Emma – Seizoen 2
Parfum:
- Guerlain Aqua Allegoria (dames)
- Viktor Flowerbomb (dames)
- Mugler A*Men (heren)
- Escentric Molecules Molecule 1 (heren)
Verder lezen over Nederland
Nieuws29.04.2024
Getir stopt met flitsbezorging in Nederland
Ook weg uit de UK, US en DuitslandNieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Verder lezen over Online Shop
Online26.04.2024
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023