Content met maximale impact: zo maak je succesvolle digitale publicaties

Content met maximale impact: zo maak je succesvolle digitale publicaties

Vorig artikel Volgend artikel

Consumenten van vandaag de dag verlangen naar content die digitaal is, fijn wegleest en bovendien altijd én overal toegankelijk is. Papier, pdf’s en statische websites voldoen daarom niet langer aan de wensen van de moderne consument. Er is een duidelijke behoefte aan een ander soort medium. Een digitaal medium dat content niet alleen verhalend presenteert, maar ook visueel aanspreekt en op ieder apparaat goed leesbaar is. Interactieve digitale publicaties zijn hiervoor de oplossing. In een eerder artikel spraken we hierover met Daan Reijnders, CEO en co-founder van Instant Magazine (één van de beste tools om digitale publicaties mee te creëren).

De voordelen van interactieve digitale publicaties

Een digitale publicatie heeft veel voordelen ten opzichte van alternatieven zoals pdf, een website of een printuiting. We zetten ze voor je op een rij.

  • Responsive: digitale publicaties zijn volledig responsive wat betekent dat de content zich automatisch aanpast op basis van de grootte van het scherm waarmee het bekeken wordt. Zo is de content voor iedereen altijd perfect leesbaar.

  • Perfecte lineaire lezerservaring: een digitale publicatie combineert de techniek van een website en biedt de overzichtelijkheid en aantrekkelijkheid van een magazine, met een perfecte lezerservaring op ieder apparaat.

  • Rijk aan beeld: digitale publicaties hebben veel meer ruimte voor beeld, waardoor je gemakkelijk meer context aan je content geeft. Tekst ondersteunt beeld, in plaats van andersom.
whitepaper-instant-magazine

Naast deze voordelen voor de lezer zijn er ook nog meerdere voordelen voor organisaties die publicaties creëren met Instant Magazine:

  • Eenvoudig in gebruik: dankzij de gebruiksvriendelijke Drag & Drop-editor en de grote variëteit aan templates kun je zelf, zonder technische of design vaardigheden, snel en eenvoudig een publicatie creëren.

  • Co-creatie: werk gezamenlijk met andere aan je publicaties. Daarnaast kun je de content op elk gewenst moment updaten.

  • Inzicht in lezersgedrag: je kunt het lezersgedrag analyseren, zodat je ziet hoe goed jouw publicatie gelezen wordt en de inzichten toepassen op toekomstige publicaties.


Lees de whitepaper

Wil jij weten hoe jij interactieve digitale publicaties kunt inzetten binnen jouw communicatiestrategie? Dan is deze whitepaper van Instant Magazine een must read. Daarin vind je, naast de belangrijkste voordelen van een digitale publicatie, ook een compleet stappenplan om meteen zelf aan de slag te gaan. De whitepaper is uiteraard opgemaakt als een online magazine. Je ervaart dus meteen de beleving van een digitale publicatie.

[Open whitepaper]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies