De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
[Daan Neleman] De magie van virals lijkt uitgewerkt. Het is natuurlijk leuk als je viral één of twee keer wordt bekeken. En het is helemaal fantastisch als hij flink wordt doorgestuurd. Maar de tijd dat je doelgroep met je merk bezig is, blijft beperkt. En dat is nu juist waar het om draait. Daarom is het goed voor merken dat de grammatica van internet zich blijft ontwikkelen. Dit proces wordt in de mediatheorie ook wel remediation genoemd:
“Media are continually commenting on, reproducing, and replacing each other, and this process is integral to media. Media need each other in order to function as media at all.”(Bolter & Grusin, Understanding New Media, 1999)
Viral-tv – een relatief nieuwe vorm van branded entertainment – is gebaseerd op deze logica. Het gebruikt de aantrekkingskracht van tv-series en combineert dit met de virale kwaliteit van internet. Zo ontstaat er een speelveld waarbij een merk de doelgroep voor langere tijd bindt. Een voorbeeld om dit te illustreren is Evan & Gareth. In deze videoblog van Axe gaan twee fictieve figuren op zoek naar de perfecte openingszin. Net als in een tv-serie volgen de verschillende afleveringen elkaar op. Het virale effect ontstaat doordat je de filmpjes kunt doorsturen. Zo betrek je het publiek op een innovatieve manier actief en voor langere tijd bij je merk. Iets dat met 30-secondenspot nog onmogelijk was. Dus adverteerders wat let u?
O ja, in Adformatie stond laatst dat er op Dutch Cowboys zo weinig wordt gediscussieerd…
Verder lezen over Innovatie
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Gadgets20.09.2024
Dit device biedt de oplossing voor hoge terugleverkosten
Technology18.09.2024
Neuralink heeft tech die een blinde kan laten zien
Online17.09.2024
Het kruispunt van crypto en AI: de toekomst van digitale innovatie vormgeven
Verder lezen over Viral
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Social Media11.10.2024
8 grappige TikTok-accounts met Nederlandse comedy
Social Media29.09.2024
Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal
Social Media17.09.2024
Wie is Ravi en waarom heeft het hele internet het over hem?
Social Media15.09.2024
Deze week viral: wandelende tafel en BBQ-boot
Social Media25.08.2024
Deze Week Viral: very demure, very mindful uitgelegd
Social Media18.08.2024
Deze week viral: komkommer, raw dogging en giga-zendmast
Verder lezen over Weblog
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020