Online08.06.2014

Content en de Millennial, wat zijn de trends en ontwikkelingen?


content-en-de-millennial-wat-zijn-de-tre.jpg
content-en-de-millennial-wat-zijn-de-tre.jpg

Tegenwoordig vindt er een verschuiving plaats waarbij content een steeds prominentere plaats inneemt in de marketingmix. Naast het vullen van sociale kanalen, bedrijfsblogs en newsfeeds met content is het steeds lastiger om op te vallen. We kennen nu een ‘information overload’ waarbij we de hele dag door overspoeld worden met nieuws, aanbiedingen en updates. Daarom wordt het steeds belangrijker om de juiste content te verspreiden onder de juiste doelgroep. Uit een recent onderzoek van SDL naar content onder generatie Y zijn een aantal interessante zaken naar voren gekomen.

Generatie Y is een groep die constant bezig is met content en nieuwe informatie. In Europa kijkt deze generatie gemiddeld 36 keer per dag op hun smartphone en in de Verenigde Staten ligt dit aantal op 43. Dit betekent dat bijvoorbeeld een mail, vrijwel direct na het versturen wordt bekeken. Het wordt dus steeds meer van belang om niet alleen als bedrijf te participeren in de verspreiding van content, maar ook het inzetten van de juiste kanalen voor het verspreiden spelen een steeds grotere rol.

Als het aankomt op social media, is bekend dat de Millennials hier erg interactief mee omgaan. Millennials omarmen bedrijven waar ze interesse inhebben en blijven graag op de hoogte. Deze groep gebruikt sociale media als hoofdkanaal om nieuwe dingen te ontdekken. Op de tweede plaats zijn online newsfeeds de grootste bron van inspiratie.

Als Millennials eenmaal aansprekende content hebben gevonden, wordt dit vooral via social media en email gedeeld met anderen. Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat de millenial gemiddeld zes keer per dag iets deelt via social media en vijf keer via email. Hiermee heeft social media de koppositie ingenomen als grootste verspreider van content.

Verder prefereert de Millennial targeted content, van online newsfeeds tot muziekdiensten. 71% van deze doelgroep wil gerichte content die aansluit op hun eigen wensen. Zo wordt de voorkeur gegeven aan hyper-targeted muziekstreaming diensten als Pandora en Spotify. Ook een snelle reactie bij vragen of klachten wordt steeds belangrijker. De Millennial waardeert bijvoorbeeld een online chatfunctie.

Voor generatie Y gaat het dus om content die ‘snackable’ is voor elk device. Daarnaast helpt het om de Millennial de mogelijkheid te geven om interessante content snel en makkelijk te kunnen delen. Om gerichte content aan te kunnen bieden zijn onder andere locatie, taal, het tijdstip van plaatsen en het type device waarop getarget wordt van belang.

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Verder lezen over Millennials

Mentale misère millennials door werkdruk en stress

Uit een onderzoek van Norstat en specialist in organisatiepsychologie Dr. Ruth Hekman blijkt dat bijna twee derde (63%) van de hoogopgeleide millennials mentale gezondheidsproblemen, zoals stess, ervaren die veroorzaakt...

Nieuws28.04.2023

Mentale misère millennials door werkdruk en stress

De travel trends voor 2020 volgens KLM

De manier waarop we reizen zoeken en boeken verandert steeds vaker, onder meer door nieuwe technologieën en zorgen voor het klimaat. KLM komt daarom met een voorspelling voor de trends omtrent reizen en technologie in 2...

Nieuws13.12.2019

De travel trends voor 2020 volgens KLM

AI en milieubewust reizen staan voorop
Bang voor de tandarts? Artificial Intelligence in de tandheelkunde kan ons van die angst af gaan helpen

In steeds meer sectoren wordt Artificial Intelligence (AI) toegepast en ook de tandheelkunde blijft niet achter. Dankzij allerlei technologische ontwikkelingen en AI kan het zomaar zijn dat je straks zonder angst naar de...

Technology31.05.2019

Bang voor de tandarts? Artificial Intelligence in de tandheelkunde kan ons van die angst af gaan helpen

Awareness campagne voor Millennials over melanoom

De kennis van millennials over melanoom blijft aanzienlijk achter bij die van de rest van de Nederlandse bevolking. Dit terwijl melanoom in de top-3 staat van de meest voorkomende vormen van kanker bij jongeren. Eén op...

Advertising03.07.2018

Awareness campagne voor Millennials over melanoom

Discover Your Spot
Vier harde tips voor Millennials die de werkvloer op gaan

Generaliseren is niet handig, want je kwetst er altijd mensen mee die niet onder je definitie vallen. Met dat in het achterhoofd moeten we het toch even kwijt: die Millennials? Daar heb je toch he-le-maal niks aan! Toch?...

Online25.05.2018

Vier harde tips voor Millennials die de werkvloer op gaan

​Zo creëer je een aantrekkelijke werkplek voor millennials

Er wordt een hoop geschreven over millennials op de werkvloer. Ze worden als een hele andere generatie werknemers gezien dan voorgaande generaties. Millennials hebben niet alleen andere verwachtingen, maar ook andere wer...

Lifestyle30.11.2017

​Zo creëer je een aantrekkelijke werkplek voor millennials

Millennials willen vooral lenen voor een huis, verbouwing of auto

Het afsluiten van een hypothecaire of persoonlijke lening is een big deal. Dat doe je niet zomaar, dus spreekt het vanzelf dat dit soort leningen alleen maar worden afgesloten voor belangrijke zaken. Het blijkt dat ook N...

Online13.11.2017

Millennials willen vooral lenen voor een huis, verbouwing of auto

sponsored story
Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW

SXSW 2015 was naast het jaar van Artificial Intelligence en Virtual Reality vooral ook het jaar van de millenials. Generatie Y, geboren begin jaren '80 tot begin 2000. De eerste lichting digital natives, die een bijzon...

Events23.03.2015

Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW