Bol.com gaat concurrentie aan met Amazon en zet vol in op verkoop van kleding

Bol.com gaat concurrentie aan met Amazon en zet vol in op verkoop van kleding

Vorig artikel Volgend artikel

Amazon kan weleens de grootste concurrent worden van Bol.com en dat realiseert de webshop zich waarschijnlijk maar al te goed. Vanaf vandaag kun je bij Nederlands grootste webshop ook terecht voor kleding. Verkopers van dames- en herenmode mogen op de site hun producten aanbieden. Onder andere ABOUT YOU en Jack & Jones gaan Bol.com gebruiken als verkoopkanaal.

Startpunt voor Belgische en Nederlandse shoppers

De webshop wil het startpunt zijn voor Belgische en Nederlandse shoppers. Op het platform werd al veel gezocht op dames- en herenkleding en op die vraag speelt Bol.com nu in. Het biedt aanbieders de mogelijkheid om zich aan de online shop te verbinden en er hun kleding te verkopen. Volgens de webshop zijn dat onder andere bestaande partners die al accessoires, tassen of schoenen verkochten via Bol.com.

Als platform streven we naar een zo compleet mogelijk assortiment voor onze 10 miljoen klanten, zodat we het startpunt van winkelen kunnen zijn. Van boeken tot speelgoed en van woondecoratie tot parfum; je vindt het bij ons. We zien in het zoekgedrag dat onze klanten ook verwachten alles bij ons te vinden; er werd al veel gezocht naar dames- en herenmode. Daarom is het logisch om dit assortiment toe te voegen en ons assortiment completer dan ooit te maken. Mode verkopen is een specialisme en brengt weer andere klantbehoeften- en gedrag mee dan de andere productcategorieën op ons platform. We hebben uitgebreid de tijd genomen om dit te onderzoeken en ontwikkelen. We geloven sterk in de samenwerking met partners om ook deze lancering tot een succes te maken.
- Margaret Versteden, directeur winkels bij bol.com

Amazon is serieuze concurrent

De populaire Amerikaanse webshop Amazon is een serieuze concurrent voor onder andere Bol.com. Ook deze winkel biedt verkopers uit binnen- en buitenland een platform aan voor het aanbieden van hun producten. Welke productcategorieën er tijdens de lancering worden aangeboden is nu nog niet bekend. In veel andere landen verkoopt Amazon een behoorlijk gevarieerd aanbod aan producten, van elektronica tot boeken en kleding. Inderdaad, dat lijkt behoorlijk op het aanbod van Nederlands grootste webshop.

Vooral kleding van partners

Bol.com zal vooral kleding van partners gaan verkopen, zo lezen we in een interview op Nu.nl. De verhouding tussen eigen producten en producten van partners in andere productcategorieën is meestal 50/50. Bij de kleding ligt dit naar verwachting op 85/15. Op die manier zijn alle maten beschikbaar en hoeft Bol.com dus minder vaak 'nee' te verkopen aan klanten.

Meer content

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies