Blendle communiceert onduidelijk over artikeltegoed en dat zorgt voor veel verwarring

Blendle communiceert onduidelijk over artikeltegoed en dat zorgt voor veel verwarring

Krijgen gebruikers nu wel of niet hun geld terug?

Vorig artikel Volgend artikel

Begin juni maakte Blendle bekend dat het stopt met de mogelijkheid om losse artikelen te lezen (en betalen) via de site. Dit betekent dat leden vanaf 1 augustus € 10,- per maand moeten gaan betalen. Maar wat gebeurt er dan met het artikeltegoed? Dit blijkt behoorlijk onduidelijk te zijn voor veel leden. Gaat het niet-opgemaakte tegoed terug in de zak van Blendle? De communicatie van het succesvolle bedrijf van Alexander Klöpping geeft daar niet eenduidig antwoord op.

Verwarring over tegoed

Omdat het bedrijf verschillende berichten naar buiten bracht, wisten (voormalig) gebruikers niet meer waar zij aan toe zijn. Want het tegoed kon tot 1 augustus uiteraard gewoon opgemaakt worden, maar wat nu als je dat niet lukt? Leestegoed is in ieder geval om te zetten in een korting op een abonnement op Blendle Premium. Maar wie dat niet wil, zou zijn tegoed verliezen, zo liet het bedrijf begin juni aan gebruikers weten. Op social media werd daarover al flink gediscussieerd.

Deze week, vlak voor de overgangsdatum, kregen een aantal gebruikers een mail met de boodschap dat ze hun geld tóch terugkrijgen.

Alleen in uitzonderlijke gevallen geld terug

De mail die een aantal gebruikers kregen, blijkt tegenstrijdig te zijn met zowel eerdere berichten als antwoorden op veelgestelde vragen op de Blendle-website. En nu lezen we daar ook dat de einddatum van 1 augustus wordt verschoven, maar niet tot wanneer je dan wel de tijd hebt het op te maken. Alleen in uitzonderlijke gevallen krijg je dan je geld terug, zoals wanneer Blendle stopt met het betalen per artikel.

Wij kunnen het niet meer volgen. Dus iedereen die nog tegoed over heeft is een 'uitzonderlijk geval'? En vanaf wanneer dan? We weten in ieder geval zeker dat je hiervoor zelf het initiatief moet nemen. Wil je weten waar je aan toe bent? Neem dan contact op met de klantenservice.

Bij dit soort verwarring ontstaan ook goede ideeën, zoals dit plan van een twitteraar, die voorstelt het tegoed te doneren.

Verder lijkt het er vooral op dat Blendle veel klanten kwijt gaat raken de komende periode. Op Twitter regent het klachten. 'Blendle gate' is voorlopig nog niet ten einde!

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies