Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Zowel online als op televisie vliegen de supermarktreclames je om de oren. De strijd om het vertrouwen van de consument wordt al sinds jaar en dag gevoerd. Eerlijk is eerlijk, sommige aanbiedingen zijn serieus interessant.
De vraag is echter of je voor een Coca-Cola reclame of een Dr. Oetker Pizza daadwerkelijk naar een andere supermarkt gaat. Los van de benzinekosten en het tijdsaspect moet je er ook maar zin in hebben. Natuurlijk weten we allemaal dat de supermarkten juist de marge halen uit de verkoop van de overige producten en dat de aanbiedingen als een marketinginvestering worden gezien om de klant binnen te trekken. Menig trade marketeer zal het hier mee eens zijn.
Desondanks zijn de marketeers en supermarktdeskundigen het er over eens dat het zeker de moeite loont om de wekelijkse boodschappen goed voor te bereiden. Zo biedt het hebben van een boodschappenlijst uitkomst. Het dwingt je namelijk vooraf goed over je boodschappen na te denken zodat de impulsaankopen sterk afnemen. Natuurlijk zijn er tal van boodschappenlijst-apps die je hierbij kunnen helpen.
Vergelijkingsapp Hiiper
De initiatiefnemers van Hiiper hebben echter een vergelijkingstool gemaakt waarbij je je hele boodschappenlijst inclusief de aanbiedingen kunt vergelijken. Naast het feit dat de app haar gebruikers inzicht geeft waar en welke producten het goedkoopst zijn, rekent de app ook uit bij welke supermarkt jouw complete boodschappenlijst het goedkoopst is. Zo kun je aan je standaard boodschappenlijst wekelijks producten toevoegen en/of verwijderen en vervolgens de app vragen bij welke supermarktketen, in jouw omgeving, de boodschappen het goedkoopst zijn.
Hiiper vergelijkt de prijzen en aanbiedingen van tien verschillende supermarktformules waaronder Albert Heijn, Jumbo, Plus en Coop en claimt dat klanten 30 procent goedkoper uit kunnen zijn wanneer ze de app gebruiken.
Online bestellen
Ideaal is natuurlijk om vervolgens online bij de goedkoopste winkel je gehele boodschappenlijst te bestellen en deze vervolgens thuis te laten bezorgen. Hiiper vergelijkt de prijzen van de webshops van onder meer Albert Heijn, Bonisupermarkten, Coop, Dekamarkt, Hoogvliet, Jumbo, Plus, Spar en Vomar. De app zet jouw boodschappenlijstje over naar de gewenste webshop.
Euro’s besparen
Natuurlijk vergt het discipline maar ik ben er wel van overtuigd dat het vooraf maken van een boodschappenlijst je veel geld kan besparen. Je koopt immers wat je nodig hebt en bent zo minder gevoelig voor de vele impulsen. De app verzamelt bovendien alle aanbiedingen en middels een alert krijgt je een melding waar jouw gewenste product in de aanbieding is.
Wanneer je met een druk op de knop de totale boodschappenlijst vervolgens kunt vergelijken en zo een advies krijgt over waar je die week het beste naar toe kunt gaan, betekent dit voor mij gemak. Zeker wanneer je je boodschappen vervolgens online besteld en laat thuis bezorgen. Hier komen gemak en kostenbesparing daadwerkelijk bij elkaar!
Verder lezen over AH
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurNieuws27.10.2023
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn
Lifestyle27.11.2020
We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst
Advertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising27.09.2019
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden
Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zienNieuws26.06.2019
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven
Nieuws13.05.2019
Picnic wint marktaandeel ten koste van Albert Heijn
Markt voor online boodschappen groeitVerder lezen over App
Technology12.04.2024
Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten
Online10.04.2024
Uber nu ook beschikbaar in Zwolle
Mobile18.03.2024
Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen
Online07.02.2024
Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers
WhatsApp-alternatief boert goedSocial Media26.01.2024
Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordAutomotive13.12.2023
Gepersonaliseerde waarschuwingen voor spookrijders krijgen via app
Vlaanderen pioniert!Verder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023