Samsung Galaxy Fold gaat tweede kans krijgen

Samsung Galaxy Fold gaat tweede kans krijgen

Vorig artikel Volgend artikel

Het ging een maand geleden met de Samsung Galaxy Fold, een van de sensationele innovaties tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, goed mis. Zo zou o.a. de beschermlaag op het toestel de indruk geven dat je deze (net als bij een nieuwe smartphone) moet verwijderen. Een ander punt waar het mis ging (of mis kon gaan) is de ruimte van bijna 7 millimeter in het midden van het scherm als deze is open geklapt. Als daar ook maar iets tussen komt te zitten krijg je onmiddellijk een zwart scherm.

Op sociale media was te zien en te lezen waar het allemaal verder nog misging met de Galaxy Fold. Het resultaat, bergen van negatieve publiciteit over het toestel dat eigenlijk het flagship moest worden van Samsung. Een dreun van jewelste, ook al zijn de problemen niet te vergelijken met dat andere Samsung debacle, de Galaxy Note. Voor Samsung een nachtmerrie en een forse streep door de rekening want naast die negatieve publiciteit werd ook nog eens de verkoop van het toestel stilgelegd.

Bestaande problemen Galaxy Fold verholpen

Inmiddels zijn we ruim een maand verder en heeft Samsung er alles aan gedaan om de problemen die er waren op te lossen. Zo zou volgens berichten Samsung het toestel hebben voorzien van een sterk verbeterde, niet-verwijderbare screen protector die noodzakelijk is ter bescherming van het buigzame touchscreen. Als tweede zou ook de hierboven genoemde kier volledig zijn weggewerkt.

Nog geen nieuwe releasedatum

Samsung is er alles aan gelegen om zo snel mogelijk (liefst nog voor de lancering van de eveneens opvouwbare Huawei Mate X eind juni) de Galaxy Fold terug in de markt te zetten. Toch zullen bij Samsung die ambitie moeten temperen. Een nieuw debacle zou immers fataal zijn. Beter is om het toestel nog intensiever te testen dan ooit van tevoren. De Galaxy Fold verdient een tweede kans, ook al zal het voor de kostbare opvouwbare smartphone nog wel even gaan duren voordat deze zijn weg gaat vinden naar een groter publiek. Met een prijs van rond de 2.000 euro en een knak in het consumentenvertrouwen valt er nog wel wat te winnen.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies