De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
ING loopt graag voorop, en dat blijkt ook weer uit dit nieuws! Vanaf nu kunnen gebruikers van de ING Mobiel Bankieren App namelijk betalen met stemherkenning.
Eerder al konden klanten gebruik maken van stembediening in de app, en vanaf nu is het dus ook mogelijk om betalingen te bevestigen in de app met je stem. De ING-app maakt daarvoor gebruik van spraakherkenningstechnologie van Nuance Communications. De biometrische stemverificatie van Nuance is een alternatief op pincodes, waardoor mobiel bankieren steeds makkelijker, en veiliger, wordt.
Biometrische stemverificatie
Grote bedrijven schakelen in hoog tempo over op biometrische stemverificatie voor diverse toepassingen, van geautomatiseerde telefoonsystemen tot mobiele apps. Stembediening wordt door steeds meer klanten gebruikt. Inmiddels maken al 100.000 ING klanten gebruik van Inge, voornamelijk om hun saldo te checken en om betaal- en spaaropdrachten te geven binnen de app.
Op basis van feedback zijn deze functionaliteiten doorontwikkeld en is het vanaf nu ook mogelijk om te betalen met stem- (iOS en Android) en vingerafdrukherkenning (iOS-toestellen uitgerust met Touch ID).
Nuance
Nuance Communications levert technieken zoals natural language understanding en stembiometrie, die stemherkenning in de ING Mobiel Bankieren App mogelijk maken. De stembediening van Nuance, genaamd ‘Nina’ (Nuance Interactive Natural Assistent), is een alternatief voor het gebruik van een touch screen en maakt het mogelijk om handsfree te bankieren.
Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel bij ING: “Door onder andere de toevoeging van biometrische toepassingen in de app kunnen we geldzaken sneller, soepeler en makkelijker maken voor onze klanten en de toegankelijkheid vergroten. Hierdoor krijgen klanten meer grip op hun financiën.”
Verder lezen over ING
Online14.10.2024
ING introduceert Budgetteren: een maandbudget voor boodschappen, sporten, enzo
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurOnline16.03.2023
Banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles
Kafkaiaanse reflexen bedreigen ook jouw bankrekeningMobile01.09.2022
Deze app maakt van een Android telefoon een betaalautomaat
Mobile07.07.2022
ING NEAR: straks betalen door je telefoon naar iemand te wijzen
Cybercrime13.04.2022
Tweestapsverificatie van banken gemakkelijk verschalkt door phishing-scams
Banken zijn verwijtbaar als het op de gevolgen van phishing-scams aankomtCybercrime24.02.2022
Banken kunnen phishing via valse bankwebsites grotendeels verhinderen
Hoe een adequate bancaire systeemoplossing tegen phishing in beginsel mogelijk isMobile17.01.2022
Mobiele bankapps kunnen beter worden beveiligd tegen slimme babbeltrucs
Actieve gebruikerskeuzes zijn veiliger dan passieve gebruikerskeuzesVerder lezen over Internet bankieren
Cybercrime21.06.2024
Phishingslachtoffers Bunq krijgen nu wel hun geld terug
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Nieuws24.01.2024
We stappen graag en vaak over, maar niet van bank
Online08.01.2024
Google Pay: dit zijn de voordelen en nadelen
Online01.11.2023
Wat is Wero en wat gebeurt er met iDEAL?
Online03.07.2023
Je kunt nu geld uit de muur trekken zonder pinpas
Cybercrime08.05.2023
Let op: dit zijn 5 internetscams die momenteel veel voorkomen
Online08.05.2023
De hardnekkige mythe rondom populaire tweestapsverificatie
Verder lezen over Smartphone
Mobile02.12.2024
Waarom een Sim Only-abonnement een goede keuze is
Mobile27.11.2024
Samsung Galaxy S25 Ultra? Nieuwe video lekt uit op Reddit
Mobile21.11.2024
OPPO Find X8 Pro aangekondigd met 4 camera’s aan de achterkant
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Mobile16.10.2024
Android 15 is nu uit: wat brengt de update?
Mobile15.10.2024
Nieuw op smartphones: de digitale detox-modus
Mobile07.10.2024