De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
KLM kondigde vandaag een nieuwe intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent aan voor Google Home, genaamd Blue Bot.
Hiermee biedt KLM passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. KLM’s servicebot is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, geeft reizigers op Google Home persoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun KLM-bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.
Google Home
Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende services. KLM’s servicebot BB, een afkorting voor Blue Bot, ondersteunt passagiers met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing.
De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals bijvoorbeeld visums die nog geregeld moeten worden.
Kunstmatige intelligentie
KLM’s servicebot BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie.
BB is zelflerend en heeft een eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Vanaf vandaag biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.
Een aantal ‘influencers’ hebben de inpakassistent van KLM op Google Home al uit kunnen proberen. Hun bevindingen zie je hieronder:
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Verder lezen over KLM
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Technology10.10.2023
Gezocht: namen voor nieuwe KLM vliegtuigen
KLM laat het personeel meedenken en -beslissenTechnology26.09.2023
KLM zet volgende stap in de vervanging van de Boeing vloot
KLM kiest voor de Airbus A350 voor lange vluchten.Nieuws10.08.2023
KLM gaat minder naar het Midden-Oosten vliegen
Technology26.04.2023
TU Delft-studenten AeroDelft bouwen waterstofvliegtuig met KLM
Technology29.03.2023
Motorproblemen Pratt & Whitney treffen ook KLM toestellen
De motoren kampen met performance problemenVerder lezen over Voice Search
Nieuws16.04.2021
Laat je horen vandaag! Het is Internationale Dag van de Stem
Marketing04.09.2019
Voice search heeft komend jaar nog geen grote impact
Videomarketing blijft het goed doenSearch18.06.2019
Voice search: zoekresultaten op eerste pagina van Google zijn relevant
Technology13.03.2019
Wat moeten we toch met spraakassistenten?
Technology28.12.2018
Privacy de drempel voor Smart Home-apparaten
Coffee corner03.09.2018
Viral: Voice Control in jouw Smart Home niet altijd handig
Technology10.08.2018
Samsung’s slimme speaker is de Galaxy Home
Bixby, Spotify en AKG speakersOnline03.08.2018